۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
نفس اقتصاد کشور، متصل به وزارت تعاون است
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون:

نفس اقتصاد کشور، متصل به وزارت تعاون است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد کشور، متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود.

به گزارش بازار، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون صبح امروز در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود. کارفرمایان ما کارگران، روستاییان و عشایر هستند. آن‌ها سهامدار ما هستند. چشم معیشتی این نسل در حال رصد ما هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها بیمه شدگان هستند افزود: ما باید وارد حوزه سرمایه‌گذاری بشویم. شرکت‌های اقتصادی باید از بنگاه‌داری خارج شوند. بخشی از شرکت‌ها انتصابات سیاسی دارند، در برخی شرکت‌ها فرایندها دست و پاگیری هستند که از دستگاه‌های نظارتی بیرونی بر ما تحمیل می‌شوند. مساله دیگر حقوق کم است تمام این‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما باید حوزه‌های قوی اقتصادی کشور و بنگاه‌های پرقدرت را حفظ کنیم. درک درستی از صاحب سهام پیدا ‌کنیم، بهره‌وری را در کنار خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار دهیم تا به بهره‌وری در حوزه اقتصاد دست یابیم. باید به حوزه صادرات نیز توجه داشت این حوزه بسیار مهم است و رگ حیات اقتصاد ما به حساب می‌آید. تولید محصولات اولیه ما انقدر پایین است که کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند. باید در این حوزه کار درست انجام بدهیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha