۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سامانه‌های هوشمند برای ارتقای شفافیت و مقابله با فساد است
رییس سازمان ملی استاندارد:

سامانه‌های هوشمند برای ارتقای شفافیت و مقابله با فساد است

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سامانه های فناورانه و هوشمند جزو الزامات است و جنس کارهایی که ارایه شده از نظارت‌های پیشینی و پسینی، ارتقای شفافیت و جلوگیری از گلوگاه های فساد است.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه مشتقات نفتی، باکس حمل امن نمونه همچنین سامانه درگاه امن پرداخت اظهار داشت: این طرح ها و سامانه ها تلاش ۲ سال زحمت همکاران است این اقدامات تکالیفی بوده است که در گذشته مغفول مانده و امروز راه اندازی شده است.

وی افزود: طرح «باکس حمل امن نمونه» مبارزه علمی و فناورانه با قاچاق است امکان اینکه نمونه ای در کشور عوض و تغییر پیدا کند از بین می برد به صورت برخط این جعبه رصد می شود. ضمن اینکه امکان هر گونه خطایی را باطل می کند این یک جعبه ساده نیست بلکه کلی بر روی آن فکر شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه راهبرد ما در طرح ها و سامانه های استاندارد سلامت و اثر بخشی خدمات است گفت: این امر با حمایت دستگاه های نظارتی است که با اقدام علمی و عملی و فناورانه در سازمان استاندارد شکل می گیرد.

وی ادامه داد: فعالان حذف ارتباط بین نهادهای همکار و واحدهای تولیدی را سال ها مطالبه می کردند که امروز رخ داد و پاسخی به مصوبه شورای عالی استاندارد است.

اسلام پناه تاکید کرد: در این سامانه ها انسان و فیزیک حذف می شود و ادای حق الناس با این سامانه های هوشمند شکل می گیرد. در این سامانه ها کاغذها حذف شدند و این امر یعنی از بین بردن فساد است این اقدامات در شرایطی رخ داده است تا آرامش حفظ شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اتصال آزمایشگاه ها به سامانه شاپرک بانک مرکزی صورت گرفته است گفت: همه این سامانه ها بستر خدمات به مردم است ضمن اینکه سامانه ها باید در این سازمان همراه با تکنولوژی ها و فناوری های روزدنیا پیش رود و به روزرسانی شود و در حوزه های مختلف سامانه ها ایجاد شود و جهت گیری ها به سمت هوش مصنوعی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha