۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مشترکان برق در دام سودجویان عرضه کولرهای گازی تقلبی و پرمصرف نیفتند
شرکت توانیر هشدار داد

مشترکان برق در دام سودجویان عرضه کولرهای گازی تقلبی و پرمصرف نیفتند

در پی تبلیغات گسترده مبنی بر فروش کولرهای گازی در رسانه‌های مختلف اجتماعی، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا در دام سودجویان عرضه کولرهای گازی تقلبی نیفتند.

به گزارش بازار، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع مشترکان محترم برق می‌رساند در روزهای اخیر در مناطق عادی و معتدل (غیرگرمسیر) کشور شاهد تبلیغات گسترده افراد سودجو در خصوص فروش کولرهای گازی در رسانه‌های جمعی و اجتماعی هستیم که به منظور جلوگیری از گرفتاری عموم مردم در دام این افراد و بعضا متقلب مواردی را اعلام می دارد:

١- در مناطق عادی و معتدل استفاده از کولرهای آبی در فصل گرم پاسخگوی نیاز هموطنان عزیز این مناطق بوده و دمای آسایش (٢٤ درجه سانتیگراد) با استفاده از این وسائل سرمایشی قابل تحقق است.

٢- عمده کولرهای گازی تبلیغی، از مبادی غیر رسمی و بدون اخذ تأییدیه سازمان استاندارد وارد کشور شده و فاقد برچسب انرژی و یا دارای برچسب تقلبی و غیرحقیقی بوده و بسیار کم بازده و در عین حال پرمصرف هستند.

٣- تنها برای مناطق گرم و با رطوبت بالا استفاده از کولرهای گازی توجیه پذیر بوده و بهره‌گیری از انواع پربازده و کم مصرف با برچسب انرژی A+++ و از نوع مجهز به سیستم اینورتر توصیه می‌شود.

٤- با توجه به مصرف انرژی چند برابری کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی و الگوی مصرف انرژی برق در مناطق عادی، استفاده از این نوع تجهیزات سرمایشی به هیچ وجه اقتصادی نبوده و موجب افزایش ناگهانی و چشمگیر قبوض برق مشترکان مناطق عادی می‌شود.

٥- با استفاده از کولرهای آبی کم مصرف و پربازده مجهز به موتورهای BLDC علاوه بر تامین آسایش دمایی هموطنان در مناطق معتدل در مصرف انرژی برق و آب نیز صرفه جویی قابل توجهی انجام می شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha