۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
لزوم پیشبرد سرمایه‌گذاری‌های صنایع پتروشیمی بر مبنای نقشه‌راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی
مدیرعامل شرکت تاپیکو تأکید کرد

لزوم پیشبرد سرمایه‌گذاری‌های صنایع پتروشیمی بر مبنای نقشه‌راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند اجماع در تبیین راهبردها و اولویت‌های صنعت است و سرمایه‌گذاری‌ها باید با نقشه راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شود.

به گزارش بازار، بابک افقهی امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفندماه) در دهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت‌ها در دنیای پر رقابت امروزی و صنعتی برای بقا در رقابت باید هم‌زمان از دو راهبرد حفظ مزیت‌های رقابتی خود و توسعه مزیت‌های رقابتی جدید استفاده کنند.

وی افزود: سازمان‌ها باید از ابزارها و الگوهای نو با رویکردهای تازه جهانی در توسعه پایدار استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ادامه داد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان پرچم‌دار توسعه اقتصادی کشور، تمرکزی ویژه‌ بر اتخاذ سیاست‌های راهبردی برای بقا در رقابت‌های شدید جهانی و توسعه پایدار دارد.

افقهی تأکید کرد: ارزش‌آفرینی محصولات پتروشیمی و صنایع تکمیلی در جهان رقم بزرگی است که چین به تنهایی ۳۶ درصد آن را خلق می‌کند، ایران نیز باید بیش از این به سمت توسعه زنجیره ارزش و خلق مزیت رقابتی حرکت کند.

به گفته وی، چالش‌های صنعت پتروشیمی شامل چهار بخش ساختاری، نهادی، معطوف به اقتصاد سیاسی و پیرامونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند اجماع در تبیین راهبردها و اولویت‌های صنعت است و سرمایه‌گذاری‌ها باید با نقشه راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تدوین شود.

دهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و با شعار «رشد تولید با رویکرد تقویت زنجیره تأمین» در مرکز همایش‌های ببن‌المللی صداوسیما برگزار و از برگزیدگان این دوره از جشنواره قدردانی شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha