۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به کاشفان مواد مخدر در گمرک ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به کاشفان مواد مخدر در گمرک ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به عوامل کشف مواد مخدر با هدف قدردانی از خدمات برجسته همکاران و توجه ویژه به سرمایه انسانی در این عرصه مهم و حساس تدوین و به گمرکات ابلاغ شد.

به گزارش بازار، ابراهیم نقدی با اعلام این خبر افزود: به منظور جبران بخشی از خدمات همکاران فعال در حوزه مبارزه با ورود، خروج و ترانزیت مواد مخدر، دستورالعمل پرداخت پاداش به ماموران موثر در کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی تدوین و پس از تایید نهایی از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، به گمرکات ابلاغ شد.

معاون گمرک ایران با تاکید بر اینکه همکاران خدوم گمرکی به عنوان مرزبانان اقتصادی در تمامی مبادی مجاز ورودی و خروجی رسمی کشور در راستای سیاست‌های کلان و قوانین و مقررات مصوب مشفول خدمت و انجام رسالت خویش هستند، بیان کرد: گمرک نقش بسیار پر رنگی در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از ورود و خروج کالاهای ممنوعه ایفا می کند که میزان کشفیات انواع مواد مخدر توسط گمرک گویای زحمات کارکنان زحمتکش گمرک در مرزهای شرقی، غربی، جنوبی و شمالی کشور است.

وی با اشاره به نقش مهم و حساس گمرک در مبارزه با مواد مخدر ، اظهار داشت: همکاران عزیز با عنایت به اهمیت نقش گمرک در مبادی رسمی در راستای مبارزه با مواد مخدر، با بهره گیری از دانش و تجربه و اطلاعات موجود در سامانه های هوشمند و تجهیزات نوین آشکار ساز و سگ های مواد یاب همچون گذشته و بیش از پیش به این رسالت انسانی و بشردوستانه و قانونی اقدام می کنند.

نقدی ابراز امیدواری کرد: با تدوین و نهایی شدن دستورالعمل قدردانی از کاشفان مواد مخدر و افزایش حمایت های مادی و معنوی از همکاران ساعی و پرتلاش گمرک، در این عرصه گام های موثرتری برداریم.

به گفته وی، گمرک جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته و ممتازی از حیث مبارزه و کشف مواد مخدر در بین گمرکات دنیا دارد.

بر اساس اعلام گمرک در سال جاری ۳ تن و ۸۲۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر توسط مأموران گمرک کشف شده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha