۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
رشد بورس در گرو به رسمیت شناختن استقلال آن
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

رشد بورس در گرو به رسمیت شناختن استقلال آن

محبی کارشناس بازار سرمایه گفت: چنانچه مجلس شورای اسلامی و دولت، آزاد بودن بازار سرمایه را به رسمیت بشناسند و آن را به عنوان یک بازار مولد در نظر بگیرند، می‌توانیم شاهد رشد در بازار باشیم.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر مریم محبی کارشناس و مدرس بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت بورس و پارامترهای تأثیرگذار بر روند آن، ابراز داشت: یک روز بعد از اتمام رأی گیری و انتخابات در ایران، شاهد افزایش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۶۰ هزار تومان بودیم از طرف دیگر رشد طوفانی بازار بورس را نیز مشاهده کردیم.

محبی دلیل این روند بازار را بدین گونه تشریح کرد: هنگامی‌ به روند گذشته بازار نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که بالغ بر یک سال است کارشناسان مختلف اذعان دارند بازار در محدوده های ارزان و جامانده و همچنین مطلوب جهت خرید قرار دارد، علی رغم تمامی عوامل مثبت، در بازار نایی برای رشد وجود ندارد که به دلیل مداخله های نهادهای نظارتی، قانونی و ... می باشد که اجازه رشد را به بازار نمی دهند.

علی رغم تمامی عوامل مثبت همچون افزایش نرخ دلار و نرخ بهره بانکی، در شرایط فعلی باز هم جذابیت بازار سرمایه بیشتر است

این مدرس بازار سرمایه با اشاره به جذابیت بورس نسبت به بقیه بازارهای موازی، اظهار داشت: در بازار سهم هایی با p/e هایی محدوده ۳ الی ۳/۵ به وفور رو به رو هستیم، سهامی ارزنده که حتی اگر با نرخ بهره بانکی ۳۰ درصد مقایسه کنیم باز هم شرایط بازار شرایط بهتری می تواند باشد، همچنین سهامی که حدود ۳۰ درصد ارزش بازار را سود ساخته اند را شاهد هستیم و این بدین معنی است که در فروردین ماه، فصل مجامع خوبی می توانیم داشته باشیم.

رشد بورس در گرو به رسمیت شناختن استقلال آن

دکتر محبی با بیان اینکه در هفته های گذشته شاهد روند مطلوبی در بازار نبوده ایم، تأکید کرد: این شرایط نامطلوب به خاطر ابهام و ترس از روند آتی بازار اقتصادی ایران است که به صورت مبهوم می باشد، شرایط تحریم ها، برجام، کسری بودجه و همچنین تورم مشخصاً سیگنال خوبی به بازار نمی دهد اما بازار خود ارزنده و جامانده و نیز پتانسیل رشد را دارد.

اگر دولت همچنان به مداخله های هدفمند با هدف سرکوب بازار و همچنین رشد ندادن به بازار به دلایل واهی مانند باور اشتباه تورم زا بودن بازار بورس، بخواهد ادامه دهد می‌توانیم سال آینده را سالی پر از ابهام برای بورس در نظر بگیریم

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت خاطر نشان کرد: چنانچه در مجلس شورای اسلامی و دولت، بنابر این باشد که آزاد بودن بازار سرمایه را به رسمیت بشناسند و آن را نیز به عنوان یک بازار مولد در نظر بگیرند، می‌توانیم شاهد رشد در بازار باشیم و بورس جایگاه خوبی را در اقتصاد کسب نماید، اما اگر همچنان به مداخله های هدفمند با هدف سرکوب بازار و همچنین رشد ندادن به بازار به دلایل واهی مانند باور اشتباه تورم زا بودن بازار بورس، بخواهند ادامه دهند می‌توانیم سال آینده را سالی پر از ابهام برای بورس متصور باشیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha