۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
رایزنی وزرای ارتباطات عربستان و قطر برای همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال
عرب نیوز خبر داد؛

رایزنی وزرای ارتباطات عربستان و قطر برای همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال

وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی و قطر در خصوص افزایش همکاری های دوجانبه میان دو کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی و قطر در خصوص افزایش همکاری های دوجانبه میان دو کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال گفتگو و رایزنی کردند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری عرب نیوز، دو طرف در جریان دیدار رسمی خود در دوحه، به بررسی چارچوب همکاری مشترک و راه های مبتکرانه دوجانبه برای توسعه اقتصاد دیجیتال به رایزنی پرداختند.

دو طرف همچنین بر سر راه اندازی پلتفرم مشترک دولت دیجیتال به توافق رسیده و قرار است طی هفته های آتی، قراردادی مشترک برای توسعه اقتصاد دیجیتال میان دو کشور عربستان سعودی و قطر دست یابند.

وزارت ارتباطات عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای رسمی در خصوص این دیدار نوشت: این اقدام در راستای آرمان های شورای هماهنگی عربستان و قطر برای حمایت و تقویت مشارکت بین دو کشور برادر انجام پذیرفته است.

گفته می شود، مدیران عامل چند شرکت بزرگ و برتر فعال در زمینه اقتصاد دیجیتال از دو کشور نیز در این نشست مشترک شرکت داشته و به رایزنی و تبادل نظر با یکدیگر پرداخته اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی هلدینگ بانکی UBS سوئیس، حجم اقتصاد دیجیتال خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این هلدینگ بانکی معتقد است که حجم این اقتصاد تا سال ۲۰۳۰ به بالای ۷۸۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که پیشرفتی قابل توجه به نظر می رسد. در حقیقت، طی سال های آتی، به طور متوسط ۲۰ درصد به حجم اقتصاد دیجیتال منطقه منا افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha