۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
آغاز ساخت لایروب یک هزار مترمکعبی در کارخانه صدرا
در بهشهر انجام شد؛

آغاز ساخت لایروب یک هزار مترمکعبی در کارخانه صدرا

بهشهر- ساخت شناور لایروب یک هزار مترمکعبی بندر نوشهر در کارخانه کشتی سازی صدرا در بهشهر آغاز شد.

منوچهر علی پور مدیرعامل کارخانه صدرا در گفت وگو با خبرنگار بازار در حاشیه آغاز ساخت شناور لایروب هزار مترمکعبی بندر نوشهر در این کارخانه با بیان اینکه شرکت صدرا دارای بخش مهندسی، طراحی، تامین و غیره است، افزود: شناور لایروب هزار مترمکعبی شناور منحصر به فردی است زیرا تاکنون چنین لایروبی در کشور طراحی و ساخته نشده است.

وی با اظهار این که این شناور با سفارش بنادر و دریانوردی و برای بندر نوشهر دارای ساخت است، آن را منحصر بفرد و دارای بیل مکانیکی و موتور دانست و گفت: این مجتمع دارای ظرفیت و کنسرسیومی برای کشتی‌سازی است.

علی پور از ایجاد کنسرسیومی در حوزه کشتی سازی خبر داد و گفت: ۱۵ فروند کشتی توسط این کنسرسیوم برای جنوب کشور در حال ساخت و تامین است.

مدیرعامل کارخانه کشتی سازی صدر ایجاد کنسرسیوم صنعت کشتیرانی در دریای خزر را لازم دانست و گفت: ما آمادگی داریم تا نسبت به ایجاد کنسرسیوم توسط شرکت‌های فعال کشتی‌سازی اقدام کنیم.

وی از سفارش ساخت چهار فروند کشتی توسط سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این موارد در حال ساخت بوده و دو فروند نیز در حال طراحی است.

وی قرارداد ساخت شناور لایروب هزار مترمکعبی بندر نوشهر را چهار میلیون ریال اعتبار ارزی و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار ارزی اعلام کرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha