۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اسکان موقت ۲ هزارو ۱۷۷ نفر از سیل‌زدگان بلوچستان| امدادرسانی ادامه دارد
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

اسکان موقت ۲ هزارو ۱۷۷ نفر از سیل‌زدگان بلوچستان| امدادرسانی ادامه دارد

دشتیاری- سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در پی وقوع سیل در بلوچستان نیروهای امدادی هلال احمر در حال امدادرسانی به خانوارهای سیل‌زده هستند و تاکنون دو هزار و ۱۷۷ نفر اسکان موقت داده شده اند.

یعقوب سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در یک هفته گذشته سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۴ شهرستان و ۳۴۷ روستا را درگیر کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این سیل از همه ظرفیت‌ها برای کمک‌ رسانی به مردم استفاده شد و همه مردم با حضور دستگاه‌ های خدمات‌ رسان در کنار نیروهای هلال احمر در حال کمک رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه قبل از وقوع حادثه سیل همه نیروها آماده بودند و جمعیت هلال‌احمر با فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری به کمک مردم رفت، افزود: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال احمر استان، نیروهای هلال احمر استان‌های خراسان جنوبی و کرمان به کمک سیل‌ زدگان استان سیستان و بلوچستان آمدند.

سلیمانی گفت: در همین راستا دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر جهت کمک رسانی هم اکنون در منطقه است تا بتواند در مناطق صعب العبور مواد غذایی و دیگر اقلام امدادی را توزیع کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان داشت: یک هزار و ۴۰۷ نفر در قالب ۲۸۹ تیم امدادی، با کمک ۲۲۹ دستگاه خودرو در حال خدمات رسانی هستند.

وی گفت: در این مدت ۴۶۵ دستگاه چادر امدادی، یک هزار و ۲۲۹ تخته موکت، دو هزار و ۵۴۴ تخته پتو، یک هزار و چهار هزار و ۲۹۳ کیلوگرم نایلون، یک هزار و ۲۰۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۷۴۷ بسته غذایی ۱۰ ساعته و تعدادی کنسروجات و بسته بهداشتی توزیع شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha