۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بدهی آمریکا هر ۱۰۰ روز، هزار میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند
جهش تصاعدی بدهی ملی آمریکا؛

بدهی آمریکا هر ۱۰۰ روز، هزار میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند

داده‌های رسمی ایالات متحده نشان می دهد، بار بدهی دولت آمریکا در ماه های اخیر با سرعت بیشتری در حال افزایش است و تقریباً هر ۱۰۰ روز، هزار میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، براساس داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی این کشور پس‌ازآنکه در ۲۹ دسامبر برای مدتی کوتاه از مرز ۳۴ هزار میلیارد دلار عبور کرد، در ۴ ژانویه به‌طور دائم از این مرز گذشت.

بدهی عمومی دولت آمریکا در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به ۳۳ هزار میلیارد دلار و در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۲ هزار میلیارد دلار رسید و به‌این‌ترتیب به‌صورت تدریجی شتاب آن افزایش یافت. پیش از آن، افزایش یک هزار میلیارد دلاری از ۳۱ هزار میلیارد دلار دلار حدود ۸ ماه طول کشیده بود.

بدهی آمریکا، که مقدار پولی است که دولت فدرال برای پوشش هزینه‌های عملیاتی وام می‌گیرد، اکنون و از روز چهارشنبه به ۳۴٫۴ میلیارد دلار رسیده است.

مایکل هارتنت، استراتژیست سرمایه‌گذاری بانک آمریکا معتقد است که الگوی ۱۰۰ روزه با حرکت از ۳۴ هزار میلیارد دلار به ۳۵ هزار میلیارد دلار دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

هارتنت در یادداشتی نوشت که سرعت گرفتن افزایش بدهی دولت باعث رونق بازار بیت کوین و طلا شده است. قیمت طلا در هر اونس۲۰۷۷ دلار و قیمت بیت کوین به ۶۷۷۳۴ دلار نزدیک شده است. قیمت نقطه‌ای طلا در حال حاضر حدود ۲۰۸۴ دلار در هر اونس در نوسان است،

درحالی‌که ارزش بیت کوین اخیراً حدود ۶۱۴۴۳ دلار بوده است. این ارز دیجیتال در فوریه بهترین ماه خود از سال ۲۰۲۰ را به پایان رساند و برای مدت کوتاهی در روز چهارشنبه بالای ۶۴۰۰۰ دلار معامله شد و سپس از این روند عقب‌نشینی کرد. هارتنت خاطرنشان می‌کند که جریان‌های ورودی به صندوق‌های رمز ارز در مسیر رکورد زنی قرار دارند و در سال جاری به ۴۴٫۷ میلیارد دلار رسیده‌اند.

آژانس سرویس سرمایه‌گذاران مودیز چشم‌انداز رتبه‌بندی خود را در مورد دولت آمریکا در ماه نوامبر را به دلیل افزایش خطرات قدرت مالی این کشور، از ثبات به منفی کاهش داد. مودیز انتظار دارد که کسری مالی آمریکا بسیار بزرگ باقی بماند و به‌طور قابل‌توجهی قابلیت پرداخت بدهی این کشور را تضعیف کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha