۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

در مناطق با آب و هوای شرجی به‌ علت رطوبت بالای هوا نمی‌توانیم از سیستم‌های سرمایش معمولی مانند کولر آبی برای خنک کردن ساختمان استفاده کنیم.

به گزارش بازار، در مناطق با آب و هوای شرجی  به‌ علت رطوبت بالای هوا نمی‌توانیم از سیستم‌های سرمایش معمولی مانند کولر آبی برای خنک کردن ساختمان استفاده کنیم. شهرهای استان خوزستان و بسیاری از شهرها در خطه ساحلی جنوب کشور از چنین شرایطی برخوردار هستند. در این ‌میان بهترین کولر گازی برای خوزستان کدام است؟ آیا از هر نوع سیستم اسپلیت می‌توان در شهرهای شرجی خط ساحلی ایران استفاده کرد؟
انتخاب کولر گازی آب و هوای شرجی یک چالش جدی است که دغدغه بسیاری از مردم در شهرهای جنوب ایران است. در این‌باره نظر کارشناسان گروه مس باران را جویا شده‌ایم تا با مشاوره تخصصی از نکته‌های کلیدی برای خرید کمپرسور کولر گازی مناسب در هوای کاملاً شرجی صحبت کنیم.

همین ابتدای کار باید به شما بگوییم که: 

از نگاه فنی کارشناسان گروه مس باران، بهترین کولر گازی برای خوزستان،  کمپرسورهای روتاری در کلاس T۳ هستند. این کمپرسورها عملکرد طولانی ‌مدت دارند و تحت کارکردی کم‌صدا فعالیت می‌کنند. 

در ادامه در مورد اینباره بیشتر توضیح می دهیم.

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان روتاری t3

رتبه‌بندی کلاس‌های آب و هوایی

آب‌ و هوا فاکتور تعیین‌ کننده برای انتخاب کولر گازی است. اگر چه در ظاهر این سیستم‌های سرمایشی عملکرد یکسانی دارند؛ اما در عمل برای طراحی و ساخت آنها از الزامات مطابق با شرایط مختلف آب و هوایی استفاده ‌شده است. کارشناسان گروه مس باران مقوله تأثیرگذار کلاس‌بندی آب و هوایی برای انتخاب انواع کولر گازی را بسیار مهم و کلیدی ارزیابی می‌کنند. بر این اساس حداقل به ۳ نوع کلاس آب و هوایی متفاوت اشاره شده ‌است:

  • کلاس آب و هوایی T۱: مناطق با اقلیم معتدل و مرطوب هستند. در این مناطق دمای محیط از ۴۵ درجه تجاوز نمی‌کند.
  •  کلاس آب و هوایی T۲: مناطق با اقلیم سردسیر و یا کوهستانی هستند. دمای محیط در این مناطق معمولاً زیر ۳۵ درجه است.
  •  کلاس آب و هوایی T۳: مناطق با اقلیم گرم و حاره‌ای هستند. رطوبت در این مناطق زیاد است و دمای هوا ممکن است تا فراتر از ۵۷ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

اگر ساکن استان خوزستان هستید، پس ‌از بررسی این کلاس‌بندی قطعاً می‌توانید حدس بزنید که قرار است تا کولر گازی مناسب آب و هوای شرجی را در کدام کلاس تهیه کنید. چرا که استان خوزستان با آب و هوای حاره‌ای و همیشه مرطوب در فهرست مناطق با کلاس آب و هوایی T۳ قرار دارد.

انواع کمپرسور

 ویژگی‌های فنی کولر گازی مناسب استان خوزستان 

در بحث کلاس‌بندی آب‌وهوایی متوجه شدیم که استان خوزستان و مناطق شبیه آن در خط ساحلی دریاها با اقلیم گرم در کلاس آب و هوایی T۳ قرار دارند. بهترین کولر گازی برای خوزستان نیز با توجه به ‌همین کلاس‌بندی انتخاب می‌شود.

از نگاه فنی کارشناسان گروه مس باران، بهترین کولر گازی برای خوزستان باید از نوع تروپیکال در کلاس T۳ باشد. در کل انواع کمپرسور کولر گازی را در سه نسل متفاوت از مدل‌های پیستونی، اسکرول و یا روتاری تولید می‌کنند. مدل‌های پیستونی نسل قدیمی هستند که حالا کمتر استفاده می‌شوند. کمپرسورهای اسکرول نیز نسل جدیدی در طراحی سیستم‌های سرمایش صنعتی محسوب می‌شوند. در این ‌میان کمپرسورهای روتاری در کلاس T۳ از بهترین نوع برای نصب شدن در فضاهای خانگی آنهم آب و هوای حاره‌ای هستند. این کمپرسورها عملکرد طولانی ‌مدت دارند و تحت کارکردی کم‌صدا فعالیت می‌کنند. شرایطی که قطعاً برای مصرف طولانی‌ مدت خانه‌ها در شهرهای خط ساحلی مفید است.

مکانیزم کار کمپرسور روتاری کولر گازی

کولرهای گازی با استفاده از کمپرسور روتاری برای استفاده در فضاهای ساختمانی بهترین هستند. در این کمپرسورها از تیغه‌های گردان ۳۶۰ درجه برای مکش و سپس پمپاژ گاز استفاده ‌شده است. کمپرسورهای روتاری به نسبت از مدل‌های پیستونی و حتی اسکرول عملکردی آرام‌تر دارند و با راندمان بهتری کار می‌کنند و حتی می‌توانند گاز را با دبی بالاتری پمپاژ نمایند. با توجه به‌ نظر کارشناسی گروه مس باران از هر نوع کمپرسور نمی‌توانیم در فضاهای ساختمانی خصوصاً اقلیم حاره‌ای استفاده کنیم. مزایای نصب اسپلیت‌ها با کمپرسور روتاری به‌ قرار زیر است:

  • ابعاد کوچک و وزن سبکی دارند.
  • با راندمان بالایی کار می‌کنند.
  •  به ‌علت کارکرد چرخشی رتور اصطکاک کمی تولید شده، بنابراین لرزش و صدای کمی دارند.
  •  برای کار در مدت زمان طولانی مناسب هستند.

اگر چه ظرفیت خنک‌کنندگی این مدل‌های روتاری به نسبت از اسکرول‌ها کمتر است و حتی در صورت خراب شدن تیغه، پره‌های چرخشی آن قابل تعمیر نیست؛ اما در کل گزینه ایده‌آلی برای نصب و راه‌اندازی در فضاهای کوچک محسوب می‌شوند. خصوصاً که با توانایی کار در مدت زمان طولانی بهترین کولر گازی برای خوزستان هستند.

کدام مدل کمپرسور روتاری را انتخاب کنیم؟

آنچه مسلم است، کمپرسورهای روتاری بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای ساختمانی محسوب می‌شوند. اما آیا از هر نوع کمپرسور روتاری می‌توانیم برای نصب در هر نوع اقلیم استفاده کنیم؟ کارشناسان گروه مس باران تنها کمپرسور کولر گازی روتاری کلاس T۳ را مناسب نصب در اقلیم حاره‌ای معرفی می‌کنند.
ماجرا از این قرار است که انواع کمپرسور روتاری کولر گازی را با توجه به کلاس بندی آب و هوایی تولید می‌کنند.

بر این اساس کمپرسورهای روتاری T۱ مناسب اقلیم معتدل، کمپرسور روتاری T۲ برای اقلیم خشک و مدل‌های T۳ برای اقلیم حاره‌ای (گرم و مرطوب) هستند. به ‌این ‌ترتیب بهترین کولر گازی برای خوزستان باید دارای کمپرسور روتاری از نوع T۳ باشد. زیرا:

  •  کمپرسورهای T۳ تحمل حرارتی بالایی دارند. این کمپرسورها می‌توانند دمای بالای محیط تا فراتر از ۶۳ درجه را به ‌راحتی تحمل کنند. این در حالی است که کمپرسورهای T۱ و حتی T۲ در دمای بالاتر از ۴۵ درجه به ‌سرعت مستهلک می شوند.
  • کمپرسورهای T۳ از توانایی کار در مدت زمان طولانی برخوردار هستند و برای شهرهای همیشه گرم و مرطوب استان خوزستان بهترین انتخاب می‌شوند.
  •  راندمان بالا و مصرف کم ویژگی برجسته کمپرسورهای T۳ است. قطعاً علاقه ندارید تا برای خنک شدن، هزینه برق بالایی پرداخت کنید. تنها کمپرسورهای T۳ می‌توانند مصرف بهینه برای کار در مدت زمان طولانی را پشتیبانی کنند.

با توجه به این نکات حالا بهتر می‌توانیم برای انتخاب بهترین کولر گازی هوای گرم دست به کار شویم. البته در هر صورت توصیه می‌کنیم که کمپرسور را از برند معتبر و فروشگاه معتبر تهیه کنید. 

سخن پایانی

از طریق فروشگاه مس باران می توانید کمپرسور مورد نظر خود را سفارش دهید. کارشناسان مس باران شما را برای خرید کمپرسور مناسب راهنمایی می کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت مس باران (mesbaran.com)مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

ارتباط با مس باران آریا

دفتر تهران : تهران-سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی(هدایت)-نبش کوچه تهرانی مقدم-پلاک ۶۹ - طبقه ۱ - واحد ۲

۰۹۱۲۰۸۸۵۲۳۰

۰۲۱-۷۷۶۷۸۷۱۰

دفتر شیراز : شیراز-بلوار استقلال-حد فاصل کوچه ۵ و ۷-پلاک ۱۰۴

۰۹۱۰۵۱۰۹۸۶۴

۲۸۲۰ ۳۲۳۲ ۰۷۱

فروشگاه ۱ (لوله مسی و لوازم سردکننده) : شیراز-بلوار استقلال-نبش کوچه ۵

۲۵۲۰ ۳۲۳۲ ۰۷۱

فروشگاه ۲ (فن و کانال های انتقال هوا) : شیراز-بلوار استقلال-حدفاصل کوچه ۱۳ و ۱۵

۰۷۱۳۲۳۳۱۴۱۶ 

کد خبر: ۲۷۶٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha