۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
تغییر کاربری ۲۹۸ قطعه جلگه ای - جنگلی در غرب مازندران
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

تغییر کاربری ۲۹۸ قطعه جلگه ای - جنگلی در غرب مازندران

نوشهر- خزایی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: ۲۹۸ قطعه اراضی جلگه ای و جنگلی غرب استان دستخوش تغییر کاربری و ساخت و سازها شده است.

مهرداد خزایی در گفت وگو با خبرنگار بازار از تشکیل شعبات ویژه برای رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری و زمین خواری در عرصه های جلگه ای و جنگلی خبر داد و گفت: ۳۰ درصد ۹۵۲ قطعه عرصه های جلگه ای و جنگلی تغییر کاربری داده است.

وی با عنوان این در حوزه تحت پوشش ۱۷ فقره پارک و۱۷ فقره تفرجگاه ها وجود دارد، افزود: در این تفرجگاه ها و پارک ها به مردم خدمات رسانی شود و در ایام نوروز این بوستان ها پذیرای مسافران با حفظ شئونات هستند.

وی با اظهار این که منابع طبیعی بدون مشارکت مردم قابل حفاظت نخواهد بود، درباره صدور مجوز معدنی گفت: هیچ مجوزی طی یکسال گذشته صادر نشد، مجوز معدن جدید در عرصه های منابع طبیعی داده نمی شود.

خزایی با اظهار این که نهال کاری در معدن شن و ماسه دشت نظیر در دست اقدام است، افزود: به دلیل آن که این منطقه جزو البرز مرکزی است این معدن فعال نمی شود.

وی تامین نیازهای چوبی صنایع را از جمله مسایل برشمرد و با اشاره به این که طرح تنفس جنگل عجولانه صورت گرفت، آن را نیازمند بازبینی دانست.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha