۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
ارایه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم از سوی جهاد دامپزشکی
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

ارایه ۳۵ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم از سوی جهاد دامپزشکی

جهاد دامپزشکی تاکنون ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است.

به گزارش بازار، امین اسدی مسوول هماهنگ کننده کلیه امور مرتبط با جهاد دامپزشکی سازمان گفت: جهاد دامپزشکی کار و خدمات جهادی به ویژه در مناطق محروم و صعب‌العبور را با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی در حوزه پیشگیری و مدیریت بیماری‌های دامی و آموزش و ترویج ادامه می‌دهد.

اسدی افزود: جهاد دامپزشکی از خرداد سال ۱۴۰۱ با سه مأموریت اصلی، ارایه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌ها دامی، مدیریت بیماری‌ها و آموزش و ترویج مسایل مرتبط با دامداری‌ها در قالب اهداف اصلی و تخصصی این سازمان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این رزمایش‌ها از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است که در این راستا می‌توان به منظور اجرای سیاست‌های این سازمان از استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور، برگزاری رزمایش‌های برنامه‌محور جهاد دامپزشکی است، تصریح کرد: اهم خدمات در این رزمایش‌ها به مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارایه خواهد شد و این خدمات رایگان شامل واکسیناسیون، سمپاشی اماکن دامی، آموزش و ترویج و تشخیص و درمان دام‌های عشایری خواهد بود که در سنوات گذشته امکان‌پذیر نبود.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha