۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
ناامیدی کارگران از افزایش حقوق بر اساس تورم | نگاه تورم زا به حقوق این قشر نادرست است
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

ناامیدی کارگران از افزایش حقوق بر اساس تورم | نگاه تورم زا به حقوق این قشر نادرست است

گرگان- طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: از آنجا که دولت معتقد است افزایش حقوق کارگر تورم زا بوده، جامعه کارگری و خانه کارگر نسبت به این افزایش براساس تورم در سال آینده امیدی ندارد.

غلامرضا طالبا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از آنجا که دولت معتقد است افزایش حقوق کارگر تورم زا بوده، جامعه کارگری و خانه کارگر نسبت به این افزایش براساس تورم در سال آینده امیدی ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با بیان اینکه در کشور ما دلیل تورم مقوله دیگری به غیر از افزایش حقوق کارگر است، افزود: چاپ اسکناس بدون پشتوانه و همچنین حضور بانک ها در عرصه بنگاه داری از دلایل تورم محسوب می شود نه افزایش حقوق یک کارگر که تامین کننده معیشت او است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است هر چه قدرت خرید خانواده کارگر بالاتر رود کارخانجات رونق پیدا می کنند چرا که کارگر با حقوق خود نمی تواند سکه، ارز و طلا بخرد که سبب ایجاد تورم شود، در واقع کارگر حقوق خود را برای تهیه ارزاق عمومی و اگر بتواند برای پس انداز و همچنین نهایتا تهیه لوازم خانگی ایرانی هزینه می کند که باعث رونق تولید و اشتغال می شود.

طالبا با تاکید بر این مساله که کاهش حقوق کارگر باعث کاهش تولید و تعطیلی کارخانه ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: تقریبا ۱۱ میلیون کارگر و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته کارگری در سطح کشور وجود دارند و ۵۰ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی از این قشر هستند، لذا کارگران باید یک کرسی قدرت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عدم ورود نماینده کارگری در مجلس شورای اسلامی باعث شد نمایندگان به افزایش سن سابقه رای دهند و این موضوع موجبات نارضایتی کارگران را فراهم کرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha