۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
تقویت شبکه همکاری‌های پژوهشی در حوزه گاز به سود اعضای جی‌ئی‌سی‌اف است
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:

تقویت شبکه همکاری‌های پژوهشی در حوزه گاز به سود اعضای جی‌ئی‌سی‌اف است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ضمن دعوت از مسئولان مؤسسه تحقیقات گاز مجمع کشورهای صادرکننده گاز به بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت، تقویت شبکه همکاری‌ها را به‌نفع همه کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف دانست.

به گزارش بازار، عظیم کلانتری‌اصل در حاشیه آیین اهدای جوایز سال ۲۰۲۴ میلادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای تحقیقات منحصربه‌فرد در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل و اجرای عملیاتی آن موفق به دریافت این جایزه شد و این افتخار مؤید تلاش‌ها و تعالی بیش از ۶ دهه‌ای این مجموعه در خط مقدم حوزه تحقیقات صنایع نفت و گاز است و در عین حال مسیر آینده صنعت ما را از طریق علم و فناوری پیشگامانه شکل می‌دهد.

وی افزود: همانطور که بر اساس چشم‌انداز توسعه پایدار گام بر می‌داریم و با تغییرات اقلیمی مبارزه می‌کنیم، نوآوری‌های فناورانه همانند بارقه‌ای از امید پدیدار می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه از طریق پیشرفت علمی و به‌کارگیری و انتقال مسئولانه فناوری می‌توانیم این اهداف به‌ظاهر متفاوت را با هم تطبیق دهیم، تصریح کرد: افتخار این را دارم که تأیید کنم چنین چشم‌انداز مشترکی، پژوهشگاه صنعت نفت و مجمع کشورهای صادرکننده گاز را در پیگیری آینده‌ای با توسعه پایدار متحد می‌کند.

کلانتری گفت: تلاش‌های ما در زمینه تحقیقات بر نقش محوری گاز طبیعی در تسهیل انتقال فراگیر انرژی تأکید دارد و این سوخت پاک به‌عنوان منبعی حیاتی، کلید تأمین انرژی در دسترس، قابل‌اعتماد و سازگار با محیط زیست برای نسل‌های آینده به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این هدف تعهد راسخ به پیشرفت فناوری و همکاری میان کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف است، ما در پژوهشگاه صنعت نفت آماده‌ایم مسئولیت خود را در این زمینه به‌عهده گیریم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ضمن اشاره به گشایش مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف و حمایت پژوهشگاه صنعت نفت آماده برای کمک این مجموعه تصریح کرد: صمیمانه از مسئولان مؤسسه تحقیقات گاز مجمع کشورهای صادرکننده گاز دعوت می‌کنم در نخستین فرصت از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید و شبکه همکاری‌ها را تقویت کنند زیرا این ان اقدام بی‌شک به‌نفع همه کشورهای عضو خواهد بود.

کلانتری در پایان ضمن قدردانی از دریافت جایزه ۲۰۲۴ مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: این جایزه گواه تلاش‌های جمعی پژوهشگاه صنعت نفت و تأکید بر تعهد ما به تعالی در پیشبرد مرزهای علم و فناوری در خدمت بشریت است.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha