۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تأکید تهران و کاراکاس بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در صنعت نفت
در دیدار وزیران نفت ایران و ونزوئلا مطرح شد

تأکید تهران و کاراکاس بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در صنعت نفت

وزیران نفت ایران و ونزوئلا در دیداری دوجانبه بر توسعه همکاری‌های در صنعت نفت، روابط اقتصادی در حوزه تجارت نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی تأکید کردند.

به گزارش بازار، جواد اوجی و پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر با هم دیدار و بر تعمیق همکاری‌های دوجانبه در صنعت نفت تأکید کردند.

در این دیدار، دو طرف درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو و بر پیگیری قراردادهای امضاشده تأکید کردند، همچنین موانع موجود در اجرای قراردادهای دو کشور بررسی و پیشرفت قراردادها رضایت‌بخش اعلام شد.

وزیر نفت ونزوئلا از عملکرد شرکت‌های ایرانی در توسعه بندر خوزه، پیشرفت بازسازی پالایشگاه فراسرزمینی «ال‌پالیتو»، تعمیرات اساسی، بازسازی و مشارکت در تولید محصولات پتروشیمی ونزوئلا ازسوی ایران، همچنین تجهیز ایستگاه‌های تقویت فشار گاز ونزوئلا ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ابراز رضایت کرد.

در این دیدار همچنین مذاکراتی برای امضای قراردادهای تازه و توسعه زمینه‌های همکاری ایران و ونزوئلا در صنایع نفت و گاز انجام و طی آن بر بازسازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دیگر این کشور آمریکای لاتین ازسوی شرکت‌های ایرانی تأکید شد.

صادرات تجهیزات نفتی و صدور خدمات فنی - مهندسی شرکت‌های ایرانی نیز از دیگر مواردی بود که در دیدار اوجی و تله‌چیا به بحث و بررسی گذاشته شد و توافق‌های اولیه در این زمینه به‌دست آمد.

توسعه روابط اقتصادی در حوزه تجارت نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز موضوعی بود که در مذاکرات وزیران نفت ایران و ونزوئلا بر آن تأکید شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha