۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه افزایش یافت

صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه افزایش یافت

اسناد و داده‌های مربوط به نظارت بر کشتی‌ها نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه اندکی افزایش یافته است.

به گزارش بازار، صادرات نفت ونزوئلا در ماه فوریه با اندکی افزایش به ۶۷۰ هزار بشکه در روز رسید، با این حال ادامه تأخیر در حمل‌ونقل بار مانع بارگیری نفتکش‌ها شده است.

مشتریان شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند پیش از اعمال دوباره تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا، نفتکش‌هایی را به ونزوئلا بفرستند تا نفت خام و سوخت را تحویل بگیرند.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که به‌دلیل تلاش شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا برای تحویل دادن محموله‌ها پیش از موعد مقرر، ممکن است در ۱۸ آوریل (پنجشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) همزمان با انقضای مجوز کنونی، محدودیت‌ها را ازسر گیرد.

شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک آن در ماه فوریه به‌طور میانگین روزانه ۶۷۱ هزار و ۱۴۰ بشکه نفت خام و سوخت بیشتر به آسیا صادر کردند که ۷.۵ درصد نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته است.

ونزوئلا همچنین در ماه فوریه ۱۹۷ هزار تن فرآورده نفتی و مواد پتروشیمی صادر کرده که از ۲۸۶ هزار تن محموله صادرشده در ماه ژانویه کمتر است.

در همین حال صادرات روزانه نفت خام ونزوئلا ازسوی شورون به ایالات متحده از ۱۰۷ هزار بشکه در ماه ژانویه به ۱۸۴ هزار بشکه در ماه فوریه افزایش یافت، صادرات ونزوئلا به کوبا نیز بدون تغییر حدود ۳۴ هزار بشکه در روز بود، حال آنکه صادرات به دیگر جزایر کارائیب اندکی افزایش یافت.

داده‌های نظارت بر کشتی‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهد برخی از نفتکش‌های بزرگ به مقصد آسیا پس از هفته‌ها انتظار در روزهای اخیر پایانه‌های ونزوئلا را بدون بارگیری ترک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، واردات سوخت ونزوئلا از روزانه ۱۲۲ هزار بشکه در ماه ژانویه به روزانه ۱۴۴ هزار بشکه در ماه فوریه افزایش یافت.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha