۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
اختلاف دیدگاه در سهمیه پرداخت وام مسکن، جریمه مالیاتی بانک‌ها را به تعویق انداخت
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی:

اختلاف دیدگاه در سهمیه پرداخت وام مسکن، جریمه مالیاتی بانک‌ها را به تعویق انداخت

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به اختلاف دیدگاه بین بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تا به امروز بانکی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات ساخت جریمه نشده است.

به گزارش بازار، محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان مالیات دریافت شده از بانک های متخلف در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت گفت: سازمان امور مالیاتی اراده جدی برای قوانینی که جنبه تنظیم گری در حوزه اقتصادی داشته باشد دارد و صرفا به دنبال وصول درآمدهای مالیاتی نیست.

وی گفت: یکی از بخش هایی که جنبه تنظیم گری دارد، مالیات ستانی از بانک هایی است که به تکالیف قانونی در حوزه قانون جهش تولید و پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده اند.

سبحانیان با بیان اینکه این شناسایی تنها از طریق اطلاعاتی است که توسط وزارت راه‌ و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می شود گفت: سازمان مالیات تا به امروز اقدام به ارسال برگه مالیاتی به تمامی بانک هایی که در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن همکاری نداشته‌اند، کرده است اما در حال حاضر اختلاف دیدگاهی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی وجود دارد مبنی بر آنکه میزان مالیاتی که باید از بانک ها دریافت شود مبتنی بر سهمیه ای است که توسط بانک ها تعیین شده یا مبتنی بر سهمیه مراجعه متقاضیان به بانک ها برای دریافت تسهیلات که در این زمینه باید به نتیجه برسند.

وی افزود: بین بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی جلساتی برگزار شده است تا این اختلاف دیدگاه برطرف شود و نتیجه نهایی آن به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

سبحانیان گفت: سازمان امور مالیاتی برای همه بانک ها ی که سهمیه خود را پرداخت نکرده اند جریمه مالیاتی در نظر گرفته است.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha