۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
۲۹ ناشر، کنفرانس پرسش و پاسخ برگزار کردند
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

۲۹ ناشر، کنفرانس پرسش و پاسخ برگزار کردند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر موفق به این امر نشده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بیست و هشت آبان ماه امسال، به منظور اجرای مفاد ماده ۱۸ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و رعایت اصول حاکمیت شرکتی، مدیر نظارت بر ناشران به ۳۰ ناشر منتخب بورسی ابلاغیه‌ای را تحت عنوان برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران ارسال کرد به نحوی که آن‌ها یک هفته پس از انتشار صورت‌های مالی منتهی به ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ می‌بایست جلسه پرسش و پاسخ خود را در راستای ارتقای شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی ناشران و پاسخ‌گویی به سوالات سهامداران برگزار می‌کردند.

به گفته اکثر کارشناسان بازار سرمایه و فعالان این حوزه ادامه روند برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران و تسری آن به سایر شرکت‌های بورسی، نبود تقارن اطلاعاتی بین سهامداران و مدیران را تقلیل خواهد داد.

با توجه به آنکه خلاصه موضوعات مطرح شده، سوالات و پاسخ‌ها می‌بایست به منظور ارتقاء سطح شفافیت حداکثر ظرف مدت دو روز کاری پس از برگزاری کنفرانس در سامانه کدال درج شود همین امر می‌تواند در صورت تداوم سطح کمی و کیفی نظارت و مطالبات سهامداران را ارتقا دهد و موجب رقابت شرکت‌ها شود.

آخرین آمار برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ ناشران
حال با توجه به گذشت سه‌ماه از ارسال ابلاغیه برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار «سنا» گفت: از زمان ارسال ابلاغیه تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر تاکنون موفق به انجام این امر نشده اما پس از انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

ولی الله جعفری، افزود: با توجه به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ توسط ناشرانی که صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده را منتشر کرده‌اند، عملا ضرورتی به برخورد تخلفاتی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است؛ برگزاری این کنفرانس با هدف ایفای بهتر وظیفه مباشرت مدیریت و بهبود نظام پاسخ‌گویی است چرا که دراین صورت به ارتباط دو طرفه و چهره به چهره بین سهامداران با ناشران منجر خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha