۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان به ۱۴۶ هزار کانتینر رسید
مدیر بنادر غرب هرمزگان:

جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان به ۱۴۶ هزار کانتینر رسید

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۱۴۶ هزار و ۸۲۷TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۶۴ تن در ۱۱ ماهه امسال در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه صادرات و ترانزیت کانتینر یخچالی در بنادر غرب استان، با اشاره به جهش ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزود: در این مدت ۱۴۶ هزار و ۸۲۷TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۶۴ تن تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان در این بازه زمانی را ۷۳ هزار و ۴۱۳TEU اعلام کرد که نسبت به میزان صادرات کانتینر یخچالی ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی در این بنادر را شش میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۱۸ تن اعلام کرد.

به گفته سالاری از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده سه میلیون و ۱۱۰ هزار و ۴۱۵ تن با افزایش هفت درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۰۳ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده، چهار میلیون و ۱۲۹ هزار و۹۲۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی و همچنین ترانزیت حجمی افزون بر ۱۶۶ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه خبرداد.

سالاری گفت: در این دوره زمانی حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۳۸۹ هزارو ۹۳۰ تن رسید که نشانگر افزایش ۲۵ درصدی است.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۶۶ هزار و ۴۷۶ خودرو با ۱۵ درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان ترانزیت شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha