۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رشد قیمت املاک لوکس، روند بازار مسکن جهان را تغییر داد
با نقش آفرینی خریداران ثروتمند؛

رشد قیمت املاک لوکس، روند بازار مسکن جهان را تغییر داد

شرکت نایت فرانک اعلام کرد: روند نزولی قیمت‌های بازار مسکن در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۳.۱ درصدی قیمت املاک مسکونی لوکس مختل شد.

به گزارش بازار، جهش هزینه‌های استقراض، تورم و عدم اطمینان اقتصادی، بازارهای ملک و مسکن را در سال گذشته تحت تأثیر خود قرارداد و باعث کاهش قابل‌توجه حجم معاملات شد و علاوه بر این، به گفته آژانس املاک نایت فرانک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی مشاور املاک در جهان، این روند به حمایت از قیمت املاک لوکس کمک کرد.

مانیل، پایتخت فیلیپین، که در صدر فهرست ۱۰۰ بازار مورد تعقیب نایت فرانک قرار دارد، با جهش ۲۶ درصدی قیمت در بازار مسکن مواجه شده است و پس‌ازآن دبی با ۱۵ درصد و باهاما با ۱۵ درصد افزایش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نایت فرانک در گزارش ثروت خود اعلام کرد که قیمت مسکن لوکس در نیویورک و لندن در سال گذشته میلادی ۲ درصد کاهش‌یافته و اکنون به ترتیب ۸ و ۱۷ درصد کمتر از آخرین دوران اوج خود هستند؛ اما در مجموع میانگین قیمت مسکن لوکس در جهان ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

لیام بیلی، رئیس تحقیقات جهانی نایت فرانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: درحالی‌که وضعیت ثروت در سال ۲۰۲۳ بهبودیافته است، خریداران ثروتمند املاک مسکونی را در بازارهای لوکس جهان هدف قرار داده‌اند.

کیت اورت آلن، رئیس تحقیقات بین‌المللی و کشوری این شرکت هم خاطرنشان کرد: درحالی‌که وضعیت رونق بازار مسکن و ملک قرار بود تحت تأثیر همه‌گیری تبعات اقتصادی کرونا و افزایش قابل‌توجه هزینه استقراض پایانی غم‌انگیز داشته باشد، فرود بسیار نرم‌تری برای قیمت‌ها در این بازار مشاهده‌شده است.

برخلاف بازارهای مسکونی، املاک و مستغلات تجاری با رکود شدیدتری روبه‌رو هستند، زیرا روند کار از خانه باعث افزایش نرخ‌ ساختمان‌های خالی‌شده و هزینه‌های بالای وام‌گیری به ارزش واحدهای اداری ضربه زده است.

نایت فرانک همچنین دریافت که سرمایه‌گذاری جهانی در املاک تجاری با کاهش ۴۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ به ۶۹۸ .میلیارد دلار رسیده است که دلیل آن عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران آمریکایی بوده است.

نایت فرانک اعلام کرد: بخش صنعتی و لجستیک برای اولین بار توانسته رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد و سهم یک‌چهارم کل سرمایه‌گذاری جهانی را به دست آورد درحالی‌که بازار سرمایه‌گذاری در بخش ادارات از ۲۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۲ درصد کاهش‌یافته است.

براساس این گزارش، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خصوصی املاک و مستغلات، فعال‌ترین خریداران بازار ملک در سال ۲۰۲۳، در سال جاری فعالیت خرید خود را افزایش خواهند داد زیرا به دنبال بهره‌برداری از جریان درحال تغییر بازار جهانی ملک و مسکن هستند.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha