۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مخالفان مسکن مهر ۷۵ متری، حامیان مسکن ۲۵ متری
یادداشت؛

مخالفان مسکن مهر ۷۵ متری، حامیان مسکن ۲۵ متری

اردبیل- «در ایامی که برخی از دست اندرکاران دولت یازدهم غرق در غرور ناشی از به دست آوردن مقام و منزلت به تمسخر طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم می پرداختند نمی توانستند فکر بکنند که روزی در دامی که خود به گسترده شدنش اقدام می کردند گرفتار شوند» این بخشی از یادداشت نادر پرستار خبرنگار و فعال رسانه ای برای بازار است.

نادر پرستار؛ بازار: در ایامی که برخی از دست اندرکاران دولت یازدهم غرق در غرور ناشی از به دست آوردن مقام و منزلت به مسخره کردن بسیاری از طرح های دولت نهم و دهم می پرداختند نمی توانستند فکر بکنند که روزی در دامی که خود به گسترده شدنش اقدام می کردند گرفتار شوند و راهی مناسب برای خروج و فرار از آن پیدا نکنند.

مسکن مهر یکی از آن طرح هایی بود که هر کسی از راه رسید در تقبیح آن حرفی زد و کار به جایی رسید که رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی آن را قوطی خطاب کرد.

رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی که در سال ۹۶ انجام گرفت گفت: در دولت یازدهم تلاش وزارت راه و شهرسازی تکمیل مسکن مهر و خدمت رسانی به آن بوده، اینکه یک قوطی به نام مسکن مهر درست بکنیم، مسکن نیست و فقط یک سرپناه موقت است، از اول گفتیم که دولت متعهد است کاری را که از قبل شروع شده انجام دهد و تا پایان امسال نیز پرونده مسکن مهر بسته می شود و در حال حاضر نیز اکثرا برق رسانی و خدمات رسانی به این پروژه انجام شده است.

بر اساس وعده داده شده در برنامه فوق که پرونده مسکن مهر در پایان سال ۹۶ بسته می شد آیا این وعده که در چهارمین ماه از سال ۹۹ به سر می بریم محقق شده است؟

در آن ایام آقایان مسئول و هواداران دوآتیشه آنها تا در توان داشتند به سوی مسکن مهر تیر انداختند و در راستای کوبیدن و بد جلوه دادنش در نظر مردم از فرصت ها استفاده کرده و در موردش عناوینی چون مزخرف، قفس های انسانی، سیب گندیده و... به کار بردند.

آنهایی که مسکن مهر را طرح پوپولیستی نام می نهادند الآن چرا جواب سال ها بی توجهی به خواست و نیاز مردم را نمی دهند و از برای نقش بارز و تعیین کننده شان در ایجاد بحران در بازار مسکن پاسخگو نمی شوند؟

آنهایی که خدمات جمعی علاقه مند به طبقات پائین جامعه را زیر سؤال بردند ملزم به بیان دلایل بی توجهی به تولید مسکن در سال های اخیر نمی باشند؟

هوادارانی که در فضای مجازی با هر اظهار نظر دولت مورد حمایتشان عنان اختیار از دست می دادند و هر آنچه دل تنگشان می خواست نثار مسکن مهر و مجریان آن می کردند الآن با سکوت در مقابل طرح هایی چون مسکن ۲۵ متری چه چیزی را به اثبات می رسانند؟

کسی که بارها و در موقعیت یک مقام مسئول، مسکن مهر را مزخرف نامیده بود بیاید و نظر کارشناسانه و موشکافانه خودش را در مورد مسکن ۲۵ متری بیان بکند.

سکوت در برابر یک واقعیت به خاطر وابستگی به دولت ظلم در حق جامعه نیست؟

چطور می توان پذیرفت عزیزانی که مسکن مهر با متراژ بالای ۷۵ متر را قوطی و یا مزخرف خطاب می کردند امروز در مقابل مسکن ۲۵ متری حرفی نزنند و موضعی اتخاذ نکنند.

اجرایی شدن و متوقف شدن طرحی به نام مسکن ۲۵ متری مقوله ای جدا است اما به این مسئله باید توجه کرد دولتی که مسکن هایی با متراژ بالای ۷۵ متر با عنوان مسکن مهر را قبول نداشت و در بد جلوه دادن آن در جامعه و در نظر مردم از هیچ کوششی کوتاهی ننمود وابستگانش پیشنهاد دهنده و حامی مسکن ۲۵ متری هستند.

دلیل بر این ادعا انعقاد تفاهم نامه ای است که به تأیید شهردار تهران و وزارت کشور رسیده است. طرحی که بر اساس آن واحدهای کوچک در پایتخت تولید می شود.

کد خبر: ۲۷٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha