۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
پتانسیل صادرات ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ وجود دارد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران:

پتانسیل صادرات ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ وجود دارد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: با توجه به ظرفیت صنعت طیور، پتانسیل صادرات حداقل ۲۵۰ هزار تن تخم مرغ بدون آسیب به بازار داخل وجود دارد.

به گزارش بازار، ناصر نبی پور گفت: بنابر آمار، تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است که براین اساس نگرانی بابت تامین تخم مرغ برای شب عید و ماه رمضان وجود ندارد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد و برای سال آینده این رقم به بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: مصرف تخم مرغ بالا رفته، زیرا ارزان ترین کالای پروتئینی بوده و همچنین در نیمه دوم سال نیز تقاضا بیشتر می‌شود.

نبی پور قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۷ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده است و همواره این ظرفیت وجود دارد که این میزان حداقل به ۲۵۰ هزار تن برسد.

او گفت: با توجه به آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار محسوب می‌شود، از این رو سرانه مصرف در سال‌های اخیر به ۱۴ تا ۱۵ کیلو رسیده است.

کد خبر: ۲۷۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha