۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
مرغ «ای پلاس» مازندران وارد مدار صادرات می‌شود
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مرغ «ای پلاس» مازندران وارد مدار صادرات می‌شود

ساری- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه مرغ «ای پلاس» تولیدی استان به زودی وارد مدار صادرات خواهد شد، گفت: باید دراین زمینه برنامه‌ریزی شود.

بابک مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: صادرات محصولات کشاورزی از مازندران که از تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی است باید شتاب بیشتری داشته باشد و کشتارگاه هایی که استعداد صادرات مرغ ای پلاس دارند باید وارد چرخه صادرات شوند.

وی ادامه داد: برخی کشتارگاه‌ های استان امکانات لازم برای تولید مرغ‌های صادراتی دارند و از هفته آینده باید وارد مدار صادرات و تولید صادرات محور شوند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران استان اول تولید گوشت مرغ کشور است و باید رتبه اول در صادرات این محصول را هم به خود اختصاص دهد، افزود: طرح زنجیره تامین دام سنگین گوشتی با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاونت بهبود تولیدات دامی و اتحادیه‌های مربوطه تدوین و برای عملیاتی شدن ابلاغ شود که شامل کشتارگاه‌ ها، تامین علوفه، تامین تلیسه و دامداری‌های مدرن و صنعتی خواهد بود.

این مسؤول اظهار کرد: واحدهای نیمه فعال دامداری‌ استان درجه‌ بندی خواهند شد و بر اساس اولویت‌ ها در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

مومنی بیان کرد: مرغ منجمد با همکاری اتاق اصناف استان در روستاها توزیع خواهد شد و کانون بسیج جهاد کشاورزی استان نیز آمادگی برای انجام این کار را داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۵٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha