۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
گمرک به دنبال افزایش تعامل با کارگزاران حرفه‌ای است
رئیس کل گمرک:

گمرک به دنبال افزایش تعامل با کارگزاران حرفه‌ای است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک در تلاش است تعامل با کارگزاران حرفه‌ای را افزایش دهد.

به گزارش بازار، محمد رضوانی فر شامگاه چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین گمرک و اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی افزود: باید به نقطه ای دست یابیم تا انجام عملیات گمرکی توسط کارگزار حرفه ای و رسمی گمرک انجام شود که رسیدن به این نقطه مطلوب در گرو برنامه ای هدفمند و طراحی اقدام مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات گمرکی توسط کارگزاران گمرکی سبب افزایش سرعت تشریفات گمرکی، درآمدهای گمرکی و کاهش هزینه فعالان اقتصادی و تخلفات خواهد بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش مطلوب دوره‌های آموزشی پرسنل گمرک در سال جاری خبر داد و گفت: این روند برای کارگزاران گمرکی، به خصوص پذیرفته‌شدگان جدید نیز ضروری است.

رضوانی فر بر همکاری مشترک در اجرای این هدف با اتحادیه تاکید کرد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان‌جهانی گمرک، افزایش تعامل با شرکا سنتی و جدید، گفت: به طور یقین اتحادیه کارگزاران یکی از اصلی‌ترین شرکا سنتی گمرک است و با این تفاهم، گام مهمی در افزایش کارآمدی کارگزاران و افزایش اعتماد گمرک و صاحبان کالا به این صنف تخصصی برداشته خواهد شد.

رئیس کل گمرک درباره اهمیت اشتراک دانش به عنوان یکی از ابزارهای قدرت افزود: امروزه اشتراک گذاری دانش از ابزارهای مهم قدرت در هر کشور است.

رضوانی فر استفاده از تجربیات گرانبهای کارگزاران به عنوان بازیگران اصلی در گمرک و تجارت فرامرزی را با اهمیت توصیف کرد و گفت: استفاده از آموزش های اتحادیه برای توانمندسازی تازه واردان ضروری است.

رضوانی فر با بیان اینکه گمرک در پی گسترش تعامل با کارگزاران حرفه ای است، خاطرنشان کرد: باید به نقطه ای دست یابیم تا انجام عملیات گمرکی توسط کارگزار حرفه ای و رسمی گمرک انجام شود که رسیدن به این نقطه مطلوب در گرو برنامه ای هدفمند و طراحی اقدام مشترک است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران همچنین افزود: انجام عملیات گمرکی توسط کارگزاران گمرکی سبب افزایش سرعت تشریفات گمرکی، درآمدهای گمرکی و کاهش هزینه فعالان اقتصادی و تخلفات خواهد شد.

محمدرضا فاروقی رئیس اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی نیز در این مراسم، اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی را از قدیمی‌ترین تشکل‌های تخصصی در حوزه گمرک برشمرد که در حال حاضر عضو موثری در تصمیم سازی اتاق های بازرگانی است.

وی ادامه داد: این اتحادیه می تواند با اشرافی که بر فعالیت های گمرکی دارد، با بهره گیری از زبان تخصصی گمرک به عنوان پلی بین ذینفعان و گمرک ایفای نقش کند.

فاروقی افزود: اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی در جهت بهبود وضعیت کسب و کار، مسئولانه خود را در کنار گمرک می داند و در این زمینه آماده همه گونه همکاری است.

این تفاهم نامه با هدف تعامل و همکاری بیشتر برای تسهیل تجارت به امضا رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و فاروقی رئیس اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی رسید.

کد خبر: ۲۷۵٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha