۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
رشد ۴۲ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته
وزیر کار در دیدار با وزیر کار عمان عنوان کرد

رشد ۴۲ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۴۲ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در تلاش هستیم برای سال آینده حجم تبادلات تجاری بین دو کشور را به ۴ میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در دیدار با «محاد سعید بن باعوین» وزیر کار سلطنت عمان اظهار کرد: حضور وزیر کار عمان در ایران نشان از تمایل هر دو کشور برای توسعه همکاری‌ها دارد. ما می‌توانیم در حوزه‌های بسیاری مانند ساماندهی نیروی کار، استفاده از نخبگان ایرانی در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نیروی کار، روابط دو کشور را توسعه دهیم.

وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطان‌نشین عمان روابطی تاریخی و همه‌جانبه است و دارای اشتراکات بسیار وسیع و مطلوبی هستیم که امیدوارم با توجه به ارتباطات مطلوبی که وجود دارد بتوانیم سطح روابط خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

مرتضوی تأکید کرد: مواضع دولت عمان در عرصه سیاست بین‌الملل از جمله مواضع مستحکمی که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند، برای ما شعف‌ برانگیز است.

وی تصریح کرد: تأخیر در اتخاذ تصمیمی معمول و همه‌جانبه از سوی دولت‌های اسلامی در برخورد با رژیم منحوس صهیونیستی، آینده کشورهای اسلامی را به مخاطره خواهد انداخت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روابط ایران و عمان همواره متأثر از عواملی مانند نزدیکی جغرافیایی، ‌ پیوندهای تاریخی و فرهنگی میان دو ملت بوده و به همین دلیل همیشه روابط خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: مدت‌ها تحریم‌های ظالمانه بسیاری علیه ایران انجام شد اما جوانان ما توانستند این مشکلات را پشت سر بگذارند. ما آمادگی داریم که تجربیات چندین ساله خود را صادقانه در اختیار سلطنت عمان قرار دهیم.

مرتضوی تأکید کرد: در ۲ روز گذشته از بخش‌های مختلف وزارت تعاون بازدید کردید و ما این آمادگی را داریم که در خصوص تمام موضوعات مشترک به تفاهمات حداکثری برسیم.

وی گفت: وزارت کار مجموعه متنوعی دارد. رفاه اجتماعی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، معدن، فولاد، صنعت لاستیک و سیمان و تولید دارو در مدیریت این وزارتخانه است.

وزیر کار اضافه کرد: همچنین ۱۲ درصد از اقتصاد کشور در این وزارتخانه سامان‌دهی و مدیریت می‌شود. در حوزه بانکداری ۲ بانک بزرگ سراسری تحت مدیریت این وزارتخانه است و رسیدگی به امور بازنشستگان نیز برعهده این وزارتخانه است.

وی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر تعامل با کشورهای منطقه خصوصاً کشور همسایه، دوست و برادر عمان است و امیدواریم در بخش‌های مختلف بتوانیم این همکاری را پیش ببریم. همچنین امیدواریم سفیر عمان در تهران شرایط حضور دیگر وزاری سلطنت عمان در ایران را فراهم کند.

«محاد سعید بن باعوین» وزیر کار سلطنت عمان در ادامه این دیدار گفت: از روزی که وارد ایران شدیم شاهد حُسن استقبال و میزبانی سخاوتمندانه شما بودیم. درباره اشاره‌ای که به مسأله فلسطین داشتید باید بگویم که این موضعی است که تمام کشورهای اسلامی باید آن را اتخاذ کنند تا عدالت برای تمام برادران و خواهران فلسطینی برقرار شود.

باعوین افزود: همکاری و چشم‌اندازهای بسیاری در امور اقتصادی و اجرایی نهفته است که می‌توانیم آن‌ها را به مرحله انجام برسانیم. زمینه همکاری در حوزه‌هایی مانند کسب‌وکار، ‌ رفاه اجتماعی و مسائلی از این دست فراهم است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت عملی پیاده کرد یا به تبادل تجربیات خود بپردازیم، ظرفیت‌های کاری را ارتقاء دهیم که این اقدام به توسعه ظرفیت نیروی انسانی منجر می‌شود.

در ادامه این دیدار، «ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر سلطنت عمان در تهران گفت: از زمان تعیین به‌عنوان سفیر عمان در ایران ۲ نشست در این وزارتخانه برگزار کردیم و به‌صورت فراوان در خصوص زمینه‌های همکاری صحبت کردیم و این جلسه برای به ثمر نشاندن نتایج نشست‌هایی است که پیش از این برگزار کردیم.

وی تأکید کرد: در نشست‌های گذشته مسائل نظری بررسی شد و من با فعالیت‌های این وزارتخانه آشنا و متوجه شدم فرصت‌های فراوانی در حوزه انتقال تجربیات مربوط به کسب‌وکار وجود دارد.

المعینی خاطرنشان ساخت: توافق محوری و بزرگی در زمینه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان وجود دارد که مربوط به همکاری و تبادل تجربیات است. در سلطنت عمان در حوزه ساماندهی کسب‌وکارها فعالیت‌های زیادی انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم توافقی که در این سفر صورت می‌گیرد به ساماندهی بیشتر بازار کار منجر شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha