۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کلاهبردار ۹۵۰ میلیاردی به کشور همسایه بازگردانده شد
رئیس پلیس بین‌الملل:

کلاهبردار ۹۵۰ میلیاردی به کشور همسایه بازگردانده شد

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: با تلاش پلیس بین الملل فراجا کلاهبردار ۹۵۰ میلیارد تومانی تبعه یکی از کشورهای همسایه در فرودگاه امام خمینی بازداشت و به کشورش مسترد شد.

به گزارش بازار، سردار مجید کریمی گفت: این متهم چندی پیش در کشور خود اقدام به اخذ یک فقره وام بانکی به مبلغی معادل ۹۵۰ میلیارد تومان از بانک سهامی بازرگانی به ازای احداث یک سردخانه در زمینی به مساحت ۴ هکتار می‌کند؛ اما به محض دریافت وام، ضمن عدم استفاده از آن در مورد معین شده، پس از متواری شدن، با تنظیم قراردادهای صوری اقدام به نقل و انتقال مبلغ به سایر کشورهای همسایه می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه شکایت شاکیان، پلیس بین الملل آن کشور اعلان قرمز علیه نامبرده صادر کرد و با ذکر نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که احتمال مشاهده فرد مورد نظر در آنجا متصور است، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس بین الملل فراجا قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به اعلان قرمز و ثبت مشخصات هویتی متهم در مبادی مرزی کشور گفت: متهم هنگامی که قصد داشت از مرز هوایی وارد خاک ایران شود، با هوشمندی مأموران فراجا در مرز هوایی فرودگاه امام خمینی بازداشت و پس از هماهنگی با قوه قضاییه و اینترپل کشور مربوطه، زمینه استرداد متهم فراهم شد.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha