۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
هشدار معاون وزیر نفت درباره حجم مصرف گاز در کشور| دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت کنید

هشدار معاون وزیر نفت درباره حجم مصرف گاز در کشور| دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت کنید

چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز نسبت به حجم مصرف گاز در کشور هشدار داد و از همه مردم خواست دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت کنند.

به گزارش بازار، مجید چگنی امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) با اشاره به ورود جبهه هوای سرد به کشور گفت: با کاهش شدید دما در بیشتر نقاط به‌ویژه در استان‌های شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور، مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده افزایش یافت.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) ۶۸۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی (معادل ۸۰ درصد تولید) به بخش خانگی و تجاری اختصاص یافت، در حالی که پارسال در همین روز، مصرف این بخش ۵۰۵ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه انتقال و توزیع گاز در سراسر کشور پایدار است و قطعی گاز در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم، تصریح کرد: سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها هم پایدار است و مشکلی در این زمینه نداریم.

چگنی تأکید کرد: با توجه به پایداری سرما و کاهش دما، احتمال افت فشار گاز در استان‌های سردسیر به‌ویژه در شمال و شمال شرق کشور وجود دارد، به همین دلیل از همه هموطنان در سراسر کشور تقاضا داریم با رعایت دمای رفاه از ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما، تنظیم درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی بر اساس دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و اماکن غیرضروری، در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند تا امکان بهره‌مندی از این نعمت خدادادی برای همه مردم در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هم اعلام کرد: با توجه به استقرار سامانه برودتی در کشور، دمای هوا نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درجه سردتر است.

وی ضمن توصیه مردم را به صرفه‌جویی در مصرف گاز برای پایداری شبکه گاز کشور، گفت: پرمصرف‌ترین استان‌های کشور اکنون به‌ترتیب تهران، اصفهان و خراسان رضوی هستند.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha