۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
خسارت ۱۴ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت های سیستان و بلوچستان
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خبر داد؛

خسارت ۱۴ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت های سیستان و بلوچستان

زاهدان- محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب در بلوچستان، مطابق برآورد اولیه ۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های منطقه وارد شده است.

مجید محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی از ابتدای هفته تاکنون و بارندگی روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مطابق برآورد اولیه ۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های منطقه وارد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عمده خسارات به راه ها و بخش کشاورزی وارد شده است، افزود: تاکنون تعدادی پل تخریب شده و مسیرهای مواصلاتی آسیب دیده اند اما در مجموع با تلاش راهداران و تیم های امدادی در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی اصلی سطح استان باز است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای روستایی در پی طغیان رودخانه ها مسدود هستند، گفت: با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در جنوب استان و صدور هشدار هواشناسی جوی سطح قرمز، همه تیم های امدادی در حال حاضر در آماده باش هستند و توصیه اکید داریم مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: از امشب تا صبح جمعه ۹ تا ۱۱ اسفندماه، در شهرستان‌ های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران رخداد رگبار شدید و رعد برق و احتمال بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ ای پیش‌ بینی می‌ شود.

محسن حیدری بیان کرد: توصیه می‌ شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود، در ترددهای دریایی احتیاط و مدیریت سدها انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha