۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
۸ باید و نباید طراحی سایت

۸ باید و نباید طراحی سایت

طراحی یک وب‌سایت امری کلیدی و حیاتی برای موفقیت در فضای آنلاین است.

طراحی یک وب‌سایت امری کلیدی و حیاتی برای موفقیت در فضای آنلاین است. اما برای داشتن یک وب‌ سایت موثر و جذاب، باید پیش از طراحی مواردی را بدانید و از انجام دادن یا ندادن آن ها غافل نشوید با ما همراه باشید تا این موارد را به شما بگوییم.

چه کارهایی را باید برای طراحی سایت انجام دهیم؟

پیش از آنکه برای طراحی سایت اقدامی نمایید بهتر است خودتان را کمی با این فضا آشنا کنید سعی کنید در مورد طراحی سایت و نحوه مدیریت آن مطالعه کنید تا بتوانید یک دیدگاه مناسب پیدا کنید.

8 باید و نباید طراحی سایت

سایتتان باید ظاهر خوبی داشته باشد

یکی از نکات بسیار مهم که در زمینه طراحی انواع سایت ها همچون طراحی سایت فروشگاهی مهم است ظاهر سایت و یا UI آن میباشد ظاهر سایت در ابتدا مخاطب را جذب میکند و موجب میشود تا کاربر داخل سایت شما به گشت و گذار بپردازد. سعی کنید یک ظاهر خوب برای سایت خود انتخاب نمایید از رنگ های متناسب با برند و خدماتتان در طراحی استفاده کنید.

سرعت بارگذاری مناسب

یکی از موارد بسیار مهم در زمینه سایت ها سرعت میباشد. سرعت موجب رضایت مندی مستقیم کاربران میشود سایتی که کند باشد را کاربران رها میکنند بهتر است سرعت لود سایت زیر ۲ ثانیه باشد طبق آمار به دست آمده سایت هایی که سرعت لود بالای ۳ ثانیه را دارند ۲۰ الی ۳۰ درصد از کاربرانشان و یا ترافیکشان را از دست میدهند بنابراین از سرعت بارگذاری غافل نشوید.

سئو را هرگز فراموش نکنید

هدف اصلی شما از راه اندازی یا ساخت سایت جذب مخاطبان هدف میباشد برای آنکه شما مخاطبان هدفتان را جذب کنید نیاز به سئو داریداز آنجایی که سئو یک فرآیند و روند میباشد و این فرآیند یک فرآیند مقطعی نیست بنابراین همیشه باید سایتتان را سئو کنید. با بهینه سازی مناسب ساییتان میتوانید آن را بر روی کلمات کلیدی هدف و کلمات ثانویه بالا بیاورید این موضوع تا حد بسیار زیادی به کسب و کار شما کمک میکند.

از متخصصان مشاوره بگیرید.

پس از آنکه سایتتان طراحی شد حتما برای تنظیم نقشه راه و هدفتان از متخصصان این زمینه مشورت بگیرید اگر که نقشه راه اصولی نداشته باشید ممکن است بجای پیشرفت سایتتان موجب پسرفت و ضربه دیدن آن شوید بنابراین قدرت مشاوره گرفتن را دست کم نگیرید.

چه کارهایی را نباید در طراحی انجام دهیم؟

طراحی پیچیده

یکی از اشتباهات رایج در زمینه طراحی این است که سایت پیچیده طراحی شود سایت هایی که پیچیده طراحی میشوند و طراحی های درهم و برهمی دارند اغلب موجب افت رضایت کاربران و ترک سایت میشوند همچنین سایت هایی که نمیتوانند تجربه کاربری خوبی ارائه دهند اغلب موجب میشوند تا دیگر کاربران به آن سایت برنگردد بنابراین سعی کنید یک سایت زیبا با رابط کاربری آسان طراحی نمایید.

۸ باید و نباید طراحی سایت

امنیت سایت را در اولویت بگذارید

بسیاری از افراد فکر میکنند که صرفا طراحی یک وبسایت و سئوی آن کافی است اما این دیدگاه به شدت غلط است شاید برایتان سوال شود چرا؟ در این مورد باید بگوییم که درست است سئو و طراحی سایت مهم است اما حفظ سئو و اعتبار سایت هم مهم است سایتی که به سادگی هک شود و نتواند حریم خصوصی کاربران را حفظ نماید ضعیف است و در صورت ظهور رقبای جدید و حتی وجود رقبای فعلی ممکن است از رقابت اوت شود.

صرفا بر روی فروش تمرکز نکنید

در ابتدا که شما سایتتان را طراحی میکنید ممکن است توقع فروش داشته باشید که این امر، امر اشتباهی است در ابتدا نباید شما توقع فروش داشته باشید باید در ابتدا بر روی سایت خود تمرکز کنید و با داشتن یک نقشه راه اصولی آن را پیشرفت دهید به تدریج فروش خواهید داشت در نظر داشته باشید پیشرفت سایت یک امر تدریجی است نه یک امر آنی بنابراین باید صبور و تلاشگر باشید.

تبلیغات را فراموش نکنید

چه در زمانی که نتیجه گرفتید و چه زمانی که نتیجه نگرفتید نباید دست از تبلیغات بکشید. تبلیغات بخش جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری است امروزه بزرگ ترین برند های خارجی و ایرانی بخش زیادی از بودجه خودشان را برای تبلیغات و تصرف سهمی از بازار اختصاص میدهند.

جمع بندی

به طور خلاصه، طراحی یک وب ‌سایت موفق نیازمند رعایت اصول و برخوردهای منطقی است که به بهبود تجربه کاربری و ارتقای رتبه وب‌سایت کمک می‌کند. از طراحان وب دعوت می‌شود که با رعایت بایدها و جلوگیری از نبایدهای طراحی سایت، وب‌سایت‌هایی موثر و کارآمد ایجاد کنند.

برای دریافت مشاوره در خصوص طراحی سایت در تهران با ما تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha