۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
۲۸۰ همت سرمایه گواهی سپرده ۳۰ درصدی از کجا تامین شد؟

۲۸۰ همت سرمایه گواهی سپرده ۳۰ درصدی از کجا تامین شد؟

گواهی سپرده ۳۰درصدی در مرحله اول ۲۸۰ همت منابع جذب کرد که تنها ۴۰ همت آن از محل صندوق‌های درآمدثابت بوده است.

به گزارش بازار، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ارزش صندوق‌های درآمدثابت در انتهای بهمن ماه نسبت به ۳۰ دی نزدیک به ۳۰ همت کاهش داشته است و به ۵۳۲ همت رسیده است.

اگر در نظر بگیریم که به طور میانگین سود صندوق‌ها ۲ درصد بوده است می‌توان گفت در بهمن کل درآمدثابت‌ها حدود ۴۰ همت خروج منابع داشتند!

گواهی سپرده ۳۰درصدی در مرحله اول ۲۸۰ همت منابع جذب کرد که با توجه به توضیحات فوق تنها ۴۰ همت آن از محل صندوق‌های درآمدثابت بوده است و به نظر می‌رسد حدود ۲۰۰ همت از تبدیل سپرده‌های قبلی بانک‌ها انجام شده است.

روز گذشته بانک تجارت نامه شفاف‌سازی در کدال منتشر کرد که نشان می‌دهد عمده منابع جذب شده برای این گواهی از محل سپرده قبلی بانک‌ها بوده است! انتقال منابع از سپرده عادی با سود پایین‌تر به سپرده ۳۰ درصد با سود بالاتر تنها بانک را مجبور به پرداخت سود بیشتر خواهد کرد!

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز گفت عرضه این گواهی به منظور کنترل نوسانات ارز بوده است! اما به نظر منابع جذب شده بیشتر از محل سپرده‌های قدیمی صرفاً انتقال پیدا کرده و این اتفاق صرفاً هزینه بانک‌ها را بیشتر می‌کند.

۲۸۰ همت سرمایه گواهی سپرده ۳۰ درصدی از کجا تامین شد؟

کد خبر: ۲۷۵٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی کرمیان IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      یکی ازدست آوردهای سودسی درصدی ایجادیک بام ودوهوادرکشور، ایجادتوقع ونارضایتی برای سایر سپرده گذاران بانک ، ایجادبدبینی وعدم اعتمادبه عملکرددولت وعدم سپرده گذاری های آتی باسودپایین تر، سرمایه گذاری دربازارهای دیگر، تضعیف کامل بورس و شرکت ها وصندوقهای بورسی ووووو