۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
ارتقای رتبه ایران در استانداردسازی جهانی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد

ارتقای رتبه ایران در استانداردسازی جهانی

اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در ۲ سال گذشته در میان ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد، ایران از رتبه ۲۶ به رتبه بیستم صعود کرده است.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ایران برابر گزارش نهادهای بین المللی برای دومین سال متوالی علی رغم همه تحریم‌های ظالمانه به رتبه‌ی بیستم نظام استاندارد سازی جهانی دست یافته است.

وی افزود: در دوسال گذشته با تلاش شبانه روزی ذینفعان بخش تولید، خدمات و آحاد جامعه متخصص کشور صعود ۶ پله‌ای در جایگاه جهانی استاندارد سازی داشته ایم و سال گذشته از رتبه ۲۶ به رتبه ۲۲ و امسال از رتبه ۲۲ به رتبه بیستم ارتقا یافته ایم و کشورهایی مانند دانمارک، برزیل و نروژ را که در عرصه‌های بین المللی استانداردسازی قوی عمل می‌کنند، پشت سر گذاشته ایم.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم اکنون ۵ راهبری بین المللی، ۱۳۱ راهبری نظام استاندارد سازی فنی کشور در عرصه بین الملل و بیش از ۷۰۲ کمیته متناظر فنی و تخصصی در اقصی نقاط کشور را همکاران سازمان ملی استاندارد عهده دار شدند و توانستند این رتبه طلایی را با همتی مضاعف و جهادی در کشور کسب کنند.
اسلام پناه افزود: در آسیا کشورهایی همچون ژاپن، چین، کره و هند رتبه‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند و ایران در رتبه پنجم قرار گرفته است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست منطقه در استانداردسازی جهانی اضافه کرد: کسب مقام نخست با در نظر گرفتن رقبای پر تحرک، فعال و آشنا به نظام استانداردهای بین الملل، رتبه‌ای قابل توجه است که کسب آن مرهون برنامه ریزی راهبردی ابلاغی استاندارد سازی رئیس جمهور در شورای عالی استاندارد در این دو سال است.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha