۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن برای فرهنگیان در ۱۸ استان
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن برای فرهنگیان در ۱۸ استان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان خبر داد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مطالبه دولت و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش انجام یک کار شاخص برای تامین مسکن فرهنگیان بود که این موضوع در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن تمامی آحاد کشور برنامه دارد، افزود: فرهنگیان از جمله اقشاری هستند که مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی هستند و برای رفع مشکل مسکن این صنف شریف احساس مسئولیت مضاعف داریم.

مالکی اعلام کرد: در نشست امروز مقرر شد مدیران آموزش و پرورش در ۱۸ استان زمین‌های خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان خود معرفی کنند تا با اولویتی که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند برای فرهنگیان مسکن ساخته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه اجرای این تفاهم‌نامه باید با نهایت سرعت انجام شود، اظهار کرد: مدیران ادارات آموزش و پرورش و ادارات کل راه و شهرسازی هر استان باید با نهایت سرعت فرآیند تغییر و تحول اراضی آموزش و پرورش را انجام دهند و پس از آن روند تغییر کاربری اراضی انجام شود تا زمین‌ها برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح قرار گیرد.

وی گفت: به طور کلی سه روش برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد که اختیار نحوه ساخت را در آن به آموزش و پرورش می‌دهیم. اولین روش ساخت در قالب گروه‌های ساخت توسط خود فرهنگیان است روش دوم استفاده از تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان است و روش سوم به کارگیری یک کارگزار برای ساخت واحدهاست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما تاکنون ۴۰ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران اختصاص داده‌ایم، تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی را نیز برای اعضای هیات علمی توافق کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از تغییر و تحول اراضی در مراسمی عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن فرهنگیان آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز نشست امروز را یک نقطه عطف در اجرای قانون جهش تولید مسکن برشمرد و گفت: برای انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری زیادی انجام شد چرا که تامین مسکن فرهنگیان فضیلت مضاعف است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست تامین معیشت فرهنگیان را وظیفه حاکمیت عنوان کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت معیشت معلمان باعث می‌شود تا معلمان با آسودگی وظیفه خود را انجام دهند.

وی حفظ شان معلمان را وظیفه جامعه دانست و اضافه کرد: معلمان در جامعه نقش مرجعیت دارند و گرانبهاترین امانت هر خانواده که دانش‌آموزان هستند در دست این قشر هستند.

وزیر آموزش و پرورش تامین مسکن معلمان را ضامن آینده کشور دانست و ادامه داد: این دولت بن‌بست شکن است و تامین زمین بن بست مسئله مسکن در کشور بود که با همت وزارت راه و شهرسازی این بن‌بست شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، در این نشست مدیران آموزش و پرورش و ادارات راه و شهرسازی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و زنجان حضور داشتند.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha