۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
معرفی بهترین پروژه های  ارز رمز در هوش مصنوعی
با صنعت هوش مصنوعی Ai آشنا شوید

معرفی بهترین پروژه های ارز رمز در هوش مصنوعی

هر یک از پروژه‌ های نام برده شده در این مقاله از پتانسیل‌های بی شمار فناوری AI بهره میبرند و قصد دارند قلمرو غیرمتمرکز دنیای بلاکچین را از طریق پیوند مسائل فنی به جریانات نقدینگی گسترش دهند.

هادی بهرامی؛ بازار: هوش مصنوعی (AI) شاخه‌ ای از علوم و مهندسی کامپیوتر است که داده ‌های زیادی را با استفاده از الگوریتم‌ ها و مدل ‌های آماری ارزیابی میکنند. در واقع، ماشین ‌های هوشمندی که قادر به انجام کار های نیازمند به هوش انسانی هستند؛ مانند تشخیص گفتار، تصمیم‌ گیری و ترجمه زبان، مراقبت‌ های بهداشتی، بانکداری، حمل ‌و ‌نقل و سرگرمی. یکی از ویژگی های فوق العاده بازار ارز دیجیتال، تکنولوژی محور بودن آن میباشد و این روز ها درگیر صنعت هوش مصنوعی شده است که در نهایت میتواند به بهبود زیر ساخت های صنعت عظیم web۳ و اینترنت اشیا نیز کمک شایانی بکند.


در حال حاضر تعداد ارزهای هوش مصنوعی بسیار زیاد شده و به بیش از ۱۰۰ توکن رسیده است؛ اما در این مقاله قصد داریم به معرفی و تحلیل ۵ پروژه مورد تایید بپردازیم که به لحاظ فنی و مالی نسبت به سایر رقبا برتری دارند. هر یک از این پروژه‌ ها از پتانسیل‌های بی شمار فناوری AI بهره میبرند و قصد دارند قلمرو غیرمتمرکز دنیای بلاکچین را از طریق پیوند مسائل فنی به جریانات نقدینگی گسترش دهند. با تحقیقات بیشتر راجب صنعت هوش مصنوعی متوجه میشوید که پتانسیل بسیار زیادی برای رشد حجم بازار شرکت ها و پروژه های دیجیتالی وجود دارد که با پیشرفت ارزش های علمی، ارزش های مادی نیز آشکار خواهد شد.


۱- ارز دیجیتال گراف GRT

گراف یک پروتکل غیر متمرکز و موتور جستجوی بلاکچین است که داده‌ ها را سازماندهی کرده و بازیابی آنها را از زنجیره بلوکی آسان میکند. تا به امروز از ۳۱ شبکه از جمله اتریوم، کازماس و آربیتروم و فانتوم قدرتمند پشتیبانی میکند. با استفاده از پروتکل گراف میتوان به راحتی داده‌ ها را تغییر داد، دسته‌ بندی کرد و در بین برنامه‌ ها به اشتراک گذاشت تا هر کسی بتواند از آن استفاده کند. برنامه های غیرمتمرکز در حال اجرا، از قرارداد های هوشمند پیچیده ای استفاده میکنند که تمام داده ‌ها به روشی امن در شبکه‌ ها ذخیره و پردازش میشوند.


۲- ارز دیجیتال فچ اِی آی FET

پروژه فچ سعی دارد یک راه‌ حل جامع و ترکیبی از فناوری ‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و بلاکچین را ارائه کند. این پلتفرم، قابلیت رشد و فعالیت در مقیاس جهانی را دارد؛ به منظور جایگزینی سیستم‌ های متمرکز در حوزه تحویل داده و انجام خدمات روزانه به کاربران، ساخته شده است و بر روی یک لجر قدرتمند ساخته شده که از قابلیت ‌هایی مانند قرارداد های هوشمند برای استفاده از یادگیری ماشین و راه حل‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور حل غیرمتمرکز مشکلات استفاده میکند.


۳- ارز دیجیتال اوشن پروتکل OCEAN

اوشن پروتکل به عنوان یک بازار غیرمتمرکز برای داده‌ های web۳ شناخته میشود که به دنبال ایجاد تحول در دنیای اطلاعات و حریم خصوصی داده است. این پروتکل، شامل دارایی‌ ها و خدمات مبتنی بر اتریوم، همراه با کلیه اقدامات حفاظتی از آنهاست که هدف از ایجاد آن، دسترسی همگانی و آسان به داده‌ها، با حداقل هزینه و حداکثر امنیت است. نکته جالب این است که این پروژه علاوه بر انجام کار های فنی، در زمینه مالی و وام دهی نیز فعالیت دارد که میتوان آن را نشان دهنده تلاش برای پیوند مسائل فنی با جریانات نقدینگی است؛ دقیقا همان هدفی که برای آینده مارکت ارز دیجیتال متصور هستیم.


۴- ارز دیجیتال رِندِر RNDR

توکن رندر دارای شبکه ‌ای قدرتمند بوده که با هدف آسان‌ تر کردن فرایند رندرینگ طراحی شده است که بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده و از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است. اصطلاح رندر به فرآیند تبدیل مدل ‌های کامپیوتری دو یا سه بعدی به تصویر واقعی اشاره دارد. از این توکن میتوانید برای پرداخت هزینه ‌های مربوط به انیمیشن، تصاویر متحرک و رندر VFX در داخل شبکه rndr استفاده کنید. جالب است که بدانید شبکه RNDR قصد دارد هنرمندان و استودیوهایی که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند را به شرکت ‌های ماینینگ که قابلیت‌های GPU خود را اجاره می‌دهند با هدف تبادل قدرت محاسباتی بین هنرمندان متصل کند.


۵- ارز دیجیتال آجیکس AGIX

نحوه عملکرد پروژه آجیکس به این صورت است که با استفاده از بلاک چین، به ماموران هوش مصنوعی اجازه میدهد با یکدیگر تعامل کنند، خدمات ارائه دهند و پرداخت ‌های مختلف انجام دهند. آجیکس از قرارداد های هوشمند استفاده میکند تا به راحتی قوانین و مقررات شبکه را تعریف کرده و به خوبی آن‌ها را اجرا کند. تصور کنید برای نوشتن شعر مورد نظر شما، یک پروژه هوش مصنوعی کافی نباشد. در چنین حالتی سینگولاریتی یا همان آجیکس عوامل هوش مصنوعی را به یکدیگر وصل میکند و آنها نیز با یکدیگر تعامل خواهند داشت. این عوامل نیز برای پرداخت میان خودشان از توکن AGIX استفاده میکنند.


اهداف و کاربرد هوش مصنوعی

در کل هدف هوش مصنوعی خودکارسازی وظایف، بهبود تصمیم‌ گیری، حل مشکلات پیچیده، امکان درک زبان طبیعی، بازنمایی و استدلال با دانش، تسهیل یادگیری و سازگاری، درک و تعامل با محیط، اطمینان از استقرار اخلاقی و مسئولانه فناوری‌ ها میباشد که در حال حاضر این صنعت هوشمند و پیچیده ارزش بازار حدودا ۳۰۵ میلیارد دلاری دارد که این رقم در سال های آتی میتواند افزایش چشمگیری داشته باشد. رفع نیاز های بشر هدف پیشرفت های علمی است و به مرور زمان ثابت میشود که ارائه خدمات درست، به ارزش بازار بزرگی هم دست پیدا میکند.


سخن پایانی

همانطور که گفته شد صنعت هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای دست یافتن به ارائه خدمات پیشرفته و ارزش بازار تریلیون دلاری دارد. پیشنهاد میشود راجع به این صنعت مطالعه ای داشته و پروژه های آن را به منظور آشنایی با علم هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و صنعت عظیم وب۳ بررسی کنید. امروزه ونچر کپیتال های سرمایه گذاری سمت پروژه های قوی و پیشرفته ای میروند که نیاز واقعی بشر را رفع میکند و بر روی آنها سرمایه گذاری میکنند تا از رشد قیمتی پروژه ها بازدهی خوبی کسب کنند.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha