۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
پتروشیمی هگمتانه تا مهرماه افتتاح می شود
استاندار همدان:

پتروشیمی هگمتانه تا مهرماه افتتاح می شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی هگمتانه و ابن‌سینا کمک بزرگی به تولید و اشتغال استان همدان است، گفت: پتروشیمی هگمتانه تا مهرماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدسعید شاهرخی بعدازظهر پنج شنبه در بازدید از واحد پتروشیمی هگمتانه همدان افزود: پتروشیمی هگمتانه می‌تواند در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و تقویت شعار سال مبنی بر جهش تولید، نقش مؤثری در حوزه اشتغال و تولید ایفا کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی هگمتانه به سرعت در حال انجام است، افزود: از تمام ظرفیت و امکانات برای به سرانجام رساندن این پروژه بهره خواهیم برد.

استاندار همدان با بیان اینکه با افتتاح و راه‌اندازی پتروشیمی هگمتانه و ابن‌سینا هم تولید و هم اشتعال تقویت خواهد شد، ادامه داد: پتروشیمی هگمتانه در فضایی به مساحت ۱۵ هکتار ساخته شده است.

شاهرخی با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از پتروشیمی هگمتانه افزود: منابع مالی و خوراک اولیه شرکت پتروشیمی هگمتانه تأمین شده و این مجموعه بزرگ مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه با محصول پلی وینیل کلراید سوسپانسیون با ظرفیت ۹۰۰۰ تن و پلی وینیل کلراید کامپوند (با گرید پزشکی) با ظرفیت ۳۶۰۰۰ تن و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در سطح کشور فعالیت می‌کند و کل سرمایه‌گذاری این پروژه، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است؛ پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و اتمام این طرح بزرگ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده که در سال رونق تولید عزم مسئولان برای راه اندازی آن جدی شده است.

کد خبر: ۲۷٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha