۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در ۱۴۰۳| ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی دهد
مدیر عامل مخابرات در گفتگو با بازار:

افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در ۱۴۰۳| ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی دهد

سلطانی مدیرعامل مخابرات از احتمال افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی دهد.

بازار، گروه ایران: مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش هزینه های مخابرات در طول سال های گذشته می گوید: از سال ۸۸ که مخابرات خصوصی شد تا سال ۱۴۰۰ به دلیل رشد شدید تورم، هزینه‌های نیروی انسانی شرکت ۱۳ برابر، و در موضوع تجهیزات ارزی-ریالی هزینه‌ها تقریبا ۲۰ برابر و در حوزه ارزی (براساس ارز ۲۸۵۰۰) هزینه‌ها ۳۰ برابر شده است. در طرف مقابل درآمد مخابرات در بحث مکالمات صوتی نه تنها طی ۱۲ سال اخیر افزایش پیدا نکرده است بلکه درآمد سالیانه در حوزه تلفن‌های ثابت از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی دهد. بدون شک اگر یک توازنی بین درآمد هزینه های اپراتورها صورت گیرد، نفع آن برای اقتصاد کشور خواهد بود

او در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات یک شرکت ورشکسته است، گفت: ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی دهد. بدون شک اگر یک توازنی بین درآمد هزینه های اپراتورها صورت گیرد، نفع آن برای اقتصاد کشور خواهد بود.

مدیرعامل مخابرات با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تغییراتی را در بخش تعرفه خانگی تلفن ثابت شاهد بودیم، ادامه داد: بر اساس توافقاتی که با سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته تغییراتی را در بخش تجاری تلفن ثابت برای سال آینده خواهیم داشت.

او که تغییر قیمت تعرفه تلفن ثابت مشترکین تجاری را طبیعی می داند، گفت: در همه جای دنیا بین تعرفه مشترکین عادی و خانگی با مشترکین عادی متفاوت بوده و فاصله معنا داری بین آنها وجود دارد.

چون افزایش تورم را در کشور شاهد هستیم می توان از بخش تجاری این زیان اپراتورها جبران شود تا توسعه را بتوانیم با سرعت بیشتری دنبال کنیم. به همین دلیل درخواست ما از سازمان تنظیم مقررات تغییر تعرفه واحدهای تجاری در سال ۱۴۰۳ است

تعرفه واحدهای تجاری معادل خانگی

مدیرعامل مخابرات با بیان اینکه هم اکنون واحدهای تجاری بر اساس تعرفه خانگی سرویس دریافت می کنند، افزود: در جلسات و تفاهم نامه های امضا شده با سازمان تنظیم مقررات قرار بر این شده که از محل تعرفه واحدهای تجاری به اپراتورها کمک هایی صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه باید نگاه به مشرکین تجاری در بخش باند پهن و صوت با مشترکین خانگی متفاوت باشد، اظهار داشت: چون افزایش تورم را در کشور شاهد هستیم می توان از بخش تجاری این زیان اپراتورها جبران شود تا توسعه را بتوانیم با سرعت بیشتری دنبال کنیم. به همین دلیل درخواست ما از سازمان تنظیم مقررات تغییر تعرفه واحدهای تجاری در سال ۱۴۰۳ است.

سلطانی تعداد مشترکین تجاری را در بخش صوت را ۵ میلیون نفر و در باند پهن حدود ۵ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: در پاسخ به این سوال که آیا تعرفه مشترکین تجاری در بخش باند پهن هم سال آینده تغییری خواهد داشت، گفت: فکر نمی کنم تغییری در این بخش داشته باشیم. بیشترین تمرکز و خواسته ما در شرایط فعلی تغییر قیمت ها در بخش صوت یا همان تلفن های ثابت است.

گرانی تعرفه مخابرات برای اپراتورها

مدیرعامل مخابرات درباره دیگر برنامه های مخابرات برای پوشش هزینه های خود گفت: هزینه ای که اپراتورها برای استفاده از زیر ساخت مخابرات استفاده می کنند، سال های متمادی است که ثابت مانده است. تعرفه ها در این بخش هم در حال بازنگری است تا بتوانیم مخابرات بتواند سرویس بهتری را هم به همکاران خود بدهد.

او با بیان اینکه مخابرات ایران مانند لوکوموتیو صنعت ICT است، خاطرنشان کرد: اگر این لوکوموتیو حرکت کند تمام صنعت به حرکت درخواهد آمد. امروز شرکت‌هایی که با آنها همکاری می‌کنیم در وضعیت بدی هستند، ما ۲۰۰ شرکت داریم از تولید کننده قطعات تا سوئیچ‌ها که با آنها همکاری می کنیم. کمک به این شرکت‌ها تنها ارائه تسهیلات نیست. مشتری اصلی این شرکت‌ها، مخابرات ایران است، اگر وضعیت شرکت مخابرات بهبود یابد وضعیت این شرکت‌ها نیز بهبود یافته و نه تنها نیاز داخل را تامین می‌کردند، بلکه می توانستند به کشورهای اطراف نیز محصولات و خدمات خود را صادر نمایند.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرشید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      با توجه به بلا استفاده بودن تلفن ثابت و پرداخت هزینه اضافی بهتر است مشترکان تلفن ثابت درخواست جمع آوری خطوط را بدهند تا هم هزینه مشترکان کم شود و هم شرکت مخابرات تکلیفش مشخص شود، چرا باید مردم بهای گزاف سیستم ناکارآمد و قدیمی و زیاده خواه را بدهد این مدل کسب و کار دیگر منسوخ است و مخابرات باید فهم و درکش از مدل کسب و کار ارتقاء داده شود لزومی ندارد که همه خدمات سودآور باشند
    • مسعود IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      اگه مخابرات بخواد بازم دندون طمعش رو بگیره رو من حتما خط تلفنم رو ابطال میکنم چون بصرفه تره وقتی که من ماهی هزار تومن حرف نمیزنم ولی ده یا بیست برابرش رو ازم میگیره مگه مرض دارم خط ثابت نگه دارم جوری میگه حقوق میدم انگار یه میلیون کارمند داره