۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
افزایش دما در کشور از فردا
کارشناس هواشناسی اعلام کرد

افزایش دما در کشور از فردا

اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: امروز شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری در شرق و شمال شرق کشور فراهم است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد اصغری کارشناس هواشناسی افزود: امروز شرایط برای وقوع رگبارهای نسبتاً قابل توجه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از جمله نیک شهر، سراوان، فارس، کهنوج، ایرانشهر حتی در شرق استان هرمزگان یعنی ارتفاعات حاجی آباد فراهم است.

وی گفت: در شمال غرب به ویژه مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل به ویژه در خلخال شرایط کاملاً برای وقوع بارش‌های قابل توجه مهیاست.

اصغری افزود: در سواحل دریای خزر هم بارندگی خواهیم داشت و گیلان، مازندران و با تاخیر در گلستان بارش به شکل پراکنده اتفاق خواهد داد و در ادامه بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گفت: پدیده دیگر حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه است که از امشب در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی شکل می‌گیرد و منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: وزش باد را در ساعات بعد از ظهر در جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، مرکزی، البرز، یزد نیز خواهیم داشت و در ادامه در کرمان، خراسان شمالی و رضوی این شرایط حاکم خواهد شد

اصغری گفت: به واسطه وزش باد، آب‌های جنوب شرق کشور نیز به ویژه سواحل دریای عمان مواج است و از فردا باید منتظر روند افزایش دما با شیبی ملایم باشیم.

کد خبر: ۲۷٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha