۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
سالانه ۱۲۰ تن زعفران از کشور قاچاق می‌شود
نایب رئیس شورای ملی زعفران:

سالانه ۱۲۰ تن زعفران از کشور قاچاق می‌شود

میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآوردها حاکی از آن است که سالانه ۱۲۰ تن زعفران از مرزهای کشور به دلیل مشکلات و موانع صادراتی قاچاق می‌شود.

به گزارش بازار، غلامرضا میری گفت: با توجه به مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما برآورد می‌شود که صادرات زعفران با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان به رقم ۲۸۶ تن برسد.

او با اشاره به قاچاق زعفران به آن سوی مرزها افزود: با توجه به موانع صادراتی، سالانه رقمی بالغ بر ۱۲۰ تن زعفران از مرزهای کشور قاچاق و به اسم دیگر کشورها وارد بازارهای هدف می‌شود که این امر تهدید جدی برای بزرگترین تولید کننده زعفران محسوب می‌شود؛ چراکه ممکن است زعفران‌های بی کیفیت صادر شود که اسم و برند محصول ایرانی را خراب کند.

میری ادامه داد: بارها خواستار حذف بازگشت ارز به سامانه نیما بودیم؛ البته این امر بدان معنا نیست که صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به کشور نیاورند، بلکه باید با فراهم شدن سازوکاری ارز را در اختیار واردکنندگان بگذاریم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه ایران بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین می‌کند، گفت: همه ساله ۷۰ تا ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادرمی‌شود و مابقی در بازار داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۷۵٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha