۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان ۲۴ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد
رئیس سازمان اداری و استخدامی:

افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان ۲۴ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد

رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش ۲ درصدی رشد حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش بازار، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش ۲ درصدی رشد حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوردر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ رقم رشد ۱۸ درصد برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را به ۲۰ درصد رساندند، ‌ این مصوبه چقدر بار مالی دارد، گفت: هر یک درصد افزایش حقوق کارمندان ماهانه یک هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت دارد.

وی با بیان این که ما هم دوست داریم حقوق کارمندان بیشتر شود، ‌ در عین حال گفت: آنچه بین دولت و مجلس محل مباحثه است، ‌ این است که باید بار مالی این تصمیم باید مشخص شود.

به گفته وی، اگر تصمیم مجلس منجر به خلق نقدینگی شود، ‌ آثار سوء آن بیشتر از اثر مثبت است.

وی گفت: باید مشخص شود که منابع افزایش حقوق کارمندان از کجا تامین شود، آنچه دولت پیشنهاد کرده بر اساس درآمد واقعی در سال آینده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی این را هم عنوان کرد که باید آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مذاکره کند که در عین افزایش حقوق، منجر به افزایش تورم و گاهش ارزش پول ملی نشود.

لطیفی در برابر پرسش دیگر خبرنگار فارس که چند درصد از بودجه عمومی دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود، نیز خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان گاهی از فصل ۱ و ۲ و گاهی از سایر فصول مثل ۴، ۵ یا ۶ پرداخت می‌شود، اما حدود ۸۰ درصد بودجه عمومی دولت صرف پرداخت حقوق می‌شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha