۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می‌شود

لرستان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه آزاد راه خرم‌آباد -اراک تا قبل از پایان امسال افتتاح خواهد شد گفت: ۵۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت در لرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: پروژه آزاد راه خرم‌آباد -اراک تا قبل از پایان امسال افتتاح خواهد شد و سبب کوتاه شدن مسیر خواهد بود.

وی افزود: پروژه‌های دیگر استان پروژه‌های بزرگراهی هستند که در اولویت امسال وزارت راه و شهرسازی قرار دارند، ۵۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت در لرستان افتتاح می‌شود؛ در بدو انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر ریل در استان بوده که امروز به ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده و ۱۴ هزار کیلیومتر راه آهن نیز در دست مطالعه است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: طرح ابرار را برای محرومیت‌زدایی پایه گذاری کرده‌ایم که استان لرستان در اولویت محرومیت‌زدایی قرار دارد و تا پایان امسال هیچ روستای بالای ۵۰ خانوار را نخواهیم داشت که فاقد آسفالت باشد.

وی بیان کرد: پروژه بازسازی محور اسلام آباد تا پل سیمره که مرز استان لرستان است در حال حاضر طرح رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی مسیر توسط سازمان راهداری در حال انجام است.

اسلامی تصریح کرد: ۱۷ فرودگاه کشور منتظر تاییدیه فلایت چک است و به صورت نوبتی انجام می‌شود که استان لرستان در اولویت است و زمانی که تاییدیه بدهد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد طبق برنامه انجام می‌شود. مدیر فرودگاه خرم‌آباد حق حذف فلایت پلن فرودگاه را ندارد و چارچوب وظایفش بر اساس مقررات تعریف شده است و نمی‌تواند چیزی را اضافه یا حذف کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یک تفاهم نامه به ارزش هشت هزار میلیارد تومان با سرمایه گذاران شرکت های صنعتی و معدنی کشور برای توسعه خطوط راه آهن امضا شده که ۷۰ درصد رقم سرمایه‌گذاری را شرکت‌های طرف دولت و ۳۰ درصد را دولت تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در نرخ گذاری مسکن نه نقش و نه مسئولیت قانونی دارد، اظهار داشت: بخش مسکن متأثر از عرضه و تقاضا نیست بلکه بازارهای موازی همیشه قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ در ستاد ملی مصوب شده که تا پایان کرونا قراردادها تمدید شود و حداکثر افزایش برای تهران ۲۵ درصد، هفت کلانشهر کشور ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد باشد، دولت وظیفه دارد زمینه خانه دار شدن مردم را با اولویت قشر محروم و آسییب پذیر فراهم کند.

اسلامی افزود: پروژه طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار قرار داریم که دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر برنامه‌ریزی شده بود که یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازهم به مردم تحویل داده شد و مابقی واحدهای نیمه تمام نیز بنا شده تا پایان آبان ماه به مردم تحویل داده شود.

کد خبر: ۲۷٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha