۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
قنوات و مسیل‌های استان یزد آزادسازی شوند
هشدار در بارندگی‌ها؛

قنوات و مسیل‌های استان یزد آزادسازی شوند

یزد- حاتمی زاده، مدیرکل جهاد کشاورزی یزد بر ضرورت آزادسازی قنوات و نسیل‌ها ررای عبور روان‌آب‌ها تاکید کرد.

محمد علی حاتمی زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: کشاورزان و دامداران استان باید فکر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل و سرمای احتمالی باشند.

وی گفت: باید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل و سرمای احتمالی از سوی کشاورزان و دامداران صورت پذیرد همچنین فعالیت های مراقبتی از مرغداری ها و دامداری ها نیز انجام شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی یزد افزود: به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی و سیل های احتمالی در اسرع وقت از تمامی طول مسیر قنوات از مظهر تا مادر چاه و تمامی میله چاه های قنوات بازدید و درپوش گذاری میله ها و کوارهای دور میل چاه‌ها و ایمن سازی کامل شود.

وی به آزادسازی دهانه پل ها و مسیل های عبور سیلاب اشاره کرد و ادامه داد: بازدید و مرمت بندهای خاکی، سیل بندها، تخلیه رسوبات قبلی و ایمن سازی تمامی لوله های انتقال آب و همچنین سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته حاتمی زاده، بازدید، مرمت و لایروبی تمامی نهرهای در معرض سیلاب و ایمن سازی استخرهایی که در مجاورت رودخانه ها و مسیر سیلاب های احتمالی قرار دارند نیز از موارد ضروری مقابله با خطرات سیلاب است.

کد خبر: ۲۷۵٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha