۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
امروز کارت مادران باردار و شیرده شارژ می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار:

امروز کارت مادران باردار و شیرده شارژ می‌شود

عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملی یسنا خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، امروز شنبه ۵ اسفندماه، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود.

وی گفت: شارژ اول این طرح در پنجم دی‌ماه سال‌جاری برای بالغ بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم‌برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود ۲۳ هزار مادر مشمول به ترتیب در روزهای پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت گرفت.

عسگریان افزود: سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان(شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است و در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

معاون وزیر رفاه اجتماعی یادآور شد: اعتبار کل طرح حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه و به مدت ۶ ماه در بستر کالابرگ الکترونیکی به ۲۷ هزار مادر مشمول(۲۲ هزار مادر شیرده) اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، این طرح در راستای اجرای ماده(۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان؛ ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان‌جنوبی و شمالی، با اولویت محرومیت و نرخ باروری زیر ۲/۵ درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.‌

کد خبر: ۲۷۵٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha