۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
لزوم حذف نقاط حادثه خیز جاده های ایلام| ۱۶ پیچ خطرناک شناسایی شد
بازار گزارش می دهد؛

لزوم حذف نقاط حادثه خیز جاده های ایلام| ۱۶ پیچ خطرناک شناسایی شد

ایلام- حذف نقاط حادثه خیز جاده های ایلام یکی از خواسته های مردم استان بوده، در این راستا تاکنون ۱۶پیچ خطرناک شناسایی شده است.

بازار؛ گروه استان ها: جاده های ایلام به دلیل جغرافیای طبیعی و وجود مرزها، یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور هستند که متاسفانه عدم وجود استانداردهای لازم در این جاده ها باعث شده تا آمار تصادفات در استان افزایش یابد و مردم هم استانی همواره شاهد مرگ عزیزان خود بر اثر تصادف باشند.

ایلام از جمله مناطقی است که در گذشته به سبب قرار گرفتن بر سر راههای ارتباطی از اهمیت سیاسی و فرهنگی برخوردار بوده و امروزه نیز وجود بناهای تاریخی و تپه های باستانی، مکان های مذهبی، جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار و همچنین هم مرز بودن با کشور عراق، موجب شده راه های مواصلاتی در این استان کماکان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

با این حال یکی از مشکلات استان ایلام وجود جاده های غیر استاندارد است، چرا که جاده های این استان با توجه به نواقصی که دارند سالانه شاهد تصادفات زیادی است که اغلب با تلفات جانی همراه بوده و آمار تصادفات استان را جابجا می کند.

تردد از مسیر های غیر ایمن و غیر استاندار استان که نتیجه بی توجهی برخی مسئولان از گذشته تا کنون در دستگاه های مربوط است، نه تنها نارضایتی عموم رانندگان را به دنبال داشته، بلکه این سوال نیز در ذهن مسافران این مسیر خطور می کند که آیا تا کنون گذر مسئولان استان به این جاده ها افتاده است؟

مشکلات راه های استان ایلام

فرامز رستاد یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه راه را می توان اساسی ترین و بنیادی ترین زیرساخت هر منطقه عنوان کرد که هر گونه اشکال یا عیبی که در این حوزه وجود داشته باشد می تواند منجر به بروز حادثه شود.

وی افزود: متاسفانه در بیشتر محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل مشکلات عدیده ای که در زیرساخت ها وجود دارد، همواره این حوادث اتفاق افتاده و جاده های ایلام به جولان گاه مرگ تبدیل شده است.

ظاهر علی محمدی از دیگر شهروندان ایلامی به خبرنگار بازار گفت: این روزها در هر نقطه از ایلام از وقوع تصادف خبر داده می شود و با وجود کشته و مجروح شدن بسیاری، مسئول جان باختن و خسارات سنگین بر جای مانده هنوز هم مشخص نیست و معمولا سعی می شود خطای انسانی به عنوان عامل اصلی مطرح شده و متاسفانه سایر عوامل نیز در این میان فراموش می شوند.

وی افزود: برخی مشکل را فرهنگی و ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و بی احتیاطی رانندگان و تعدادی دیگر مشکل را از نبود ایمنی در جاده ها، کمبود علایم هشدار دهنده و مشکلات زیرساختی می دانند.

استاندار ایلام: ۱۶ نقطه‌ حادثه‌خیز(پیچ خطرناک) در سطح استان شناسایی شده است که تا پایان امسال ۷ نقطه‌ حادثه‌خیز و پیچ خطرناک، ایمن‌سازی می‌شود

علی محمدی تصریح کرد: اما عدم احداث راههای مواصلاتی اعم از آزادراه ها، بزرگراه ها، راه آهن و عدم استاندارد سازی مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین دلایل بروز سوانح جاده ای در استان به شمار می روند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رفع نقاط حادثه‌خیز در ایلام

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در این راستا در گفت‌وگو با رسانه ها بیان داشت: ایمن‌سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان و نیز رفع نقاط حادثه‌خیز با توجه به اهمیت بالای آن، باید در دستور کار جدی متولیان امر باشد.

وی افزود: ۱۶ نقطه‌ حادثه‌خیز(پیچ خطرناک) در سطح استان شناسایی شده است که تا پایان امسال ۷ نقطه‌ حادثه‌خیز و پیچ خطرناک، ایمن‌سازی می‌شود و برای این منظور ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان جهت ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز قرار گرفته و ۹ نقطه‌ (پیچ خطرناک) حادثه‌خیز دیگر نیز سال آینده در برنامه‌ی ایمن‌سازی قرار گیرد و با این اقدامات، تلفات و تصادفات جاده‌ای مدیریت شود.

مدیرکل راهداری ایلام: به منظور ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان از اول سال جاری تاکنون ۴۰ هزار مترمربع از محورهای مواصلاتی استان، شامل: راه‌های اصلی، راه فرعی و راه روستایی لکه‌گیری شده است

لزوم حذف نقاط حادثه خیز جاده های ایلام|۱۶ پیچ خطرناک شناسایی شد

استاندار ایلام تصریح کرد: شناسایی نقاط کور و رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در محورهای مواصلاتی حتماً مدنظر باشد و در جهت رفع مشکلات آنتن‌دهی نقاط کور اقدام جدی به عمل آید.

بهسازی راه های مواصلاتی ایلام

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مسیرهای مواصلاتی به عنوان یک ضرورت در توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته می شود که همواره مورد توجه دولت است.

وی با بیان اینکه اقداماتی جهت بهسازی راه های مواصلاتی در استان ایلام به منظور کاهش سوانح جاده ای و توسعه استان لحاظ گردیده، افزود: به منظور ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان از اول سال جاری تاکنون ۴۰ هزار مترمربع از محورهای مواصلاتی استان، شامل: راه‌های اصلی، راه فرعی و راه روستایی لکه‌گیری شده است.

چشمه خاور ادامه داد: روکش آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ، اسلاری‌سیل) در طول ۹۷ کیلومتر از جاده‌های استان با اعتباری افزون بر ۸۶۰ میلیارد ریال در سال جاری انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام در پایان گفت: حدود ۷۱ هزار تابلو هم ظرف یک‌سال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده‌است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تردد برای مسافرت یا تجارت وجود راه‌های ایمن از دغدغه‌های اصلی و مهم مردم استان ایلام بوده که به عنوان یک مطالبه مردمی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha