۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
پنج استان در صدر سفرهای تعطیلات نیمه شعبان
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری خبر داد

پنج استان در صدر سفرهای تعطیلات نیمه شعبان

در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان‌های مقصد سفر هموطنان قرار دارند.

به گزارش بازار، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی این سازمان بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان‌های مقصد سفر هموطنان قرار دارند و موج سفرها در مسیر رفت در ساعات پایانی روز چهارشنبه دوم اسفند آغاز و تداوم افزایش سفرها در روز پنجشنبه سوم اسفند و اوج سفرها در مسیرهای بازگشت برای بعداز ظهر تا ساعات پایانی روز یکشنبه ۶ اسفند پیش‌بینی می‌شود.

تیموری افزود: محورهای منتهی به جمکران و بالعکس در مسیرهای ورودی در روزهای شنبه پنجم اسفند و یکشنبه ششم اسفند، در مسیرهای خروجی از جمکران، از بعد از ظهر تا شب روزهای شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ اسفند) بیش‌ترین حجم تردد در این محور وسایل نقلیه قابل پیش‌بینی است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان افزود: بیش‌ترین میزان تردد بین‌استانی در مسیر سفرهای برگشت برای عصر تا شب روز یکشنبه ششم اسفند پیش‌بینی شده، همچنین استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان‌های مقصد سفر قرار دارند.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها از حداکثر دو میلیون و ۶۴۰ هزار تردد بین استانی در روز پنجشنبه سوم اسفند و حداقل تردد دو میلیون و ۲۰۶ تردد در روز جمعه چهارم اسفند حکایت دارد.

تیموری افزود: بر اساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیش‌ترین خروج وسایل نقلیه از استان‌های تهران و البرز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و عمدتأ به سمت استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اصفهان به عنوان مقاصد سفر وسایل نقلیه تهران و کرج خواهد بود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان و بر اساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور، حداکثر انباشت وسایل نقلیه برای روز پنجشنبه سوم اسفند در استان مازندران با حدود ۷۹ هزار وسیله نقلیه و در این روز برای استان گیلان با انباشت ۴۵ هزار وسیله نقلیه حکایت دارد.

تیموری از پیش‌بینی ترافیک سنگین و راهبندان در بخش‌هایی از محور کرج - چالوس در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند خبر می‌دهد.

وی افزود: همچنین در مسیر برگشت این محور نیز در روز یکشنبه ششم اسفند از ظهر تا ساعت ابتدایی شب، در محدوده مرزن‌آباد و نساء ترافیک سنگین و راهبندان پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان اظهار داشت: در محور رودهن - آمل در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و از ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند، ترافیک سنگین و راه‌بندان در بخش‌هایی از محور قابل تصور است، در مسیر برگشت و در محور آمل- رودهن ترافیک سنگین و راهبندان در بخش‌هایی از محور، از ظهر تا ساعات ابتدایی شب یکشنبه ششم اسفند پیش‌بینی شده است.

به گفته تیموری ترافیک نیمه سنگین و سنگین در محور قزوین - رشت در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و از ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند و در مسیر بازگشت در عصر روز یکشنبه ششم اسفند پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محور تهران - رودهن در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و صبح تا ظهر پنجشنبه سوم اسفند، ترافیک سنگین و راهبندان را در بخش‌هایی از مسیر خواهد داشت و این شرایط برای عصر یکشنبه ششم اسفند در مسیر بازگشت قابل تصور است.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha