۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
خسارت کرونا به اغذیه فروشان/ قیمت‌ها افزایش می‌یابد
رئیس اتاق اصناف لرستان مطرح کرد؛

خسارت کرونا به اغذیه فروشان/ قیمت‌ها افزایش می‌یابد

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: قیمت‌ها برای اغذیه فروشان بر اساس مصوبه ابلاغی افزایش می‌یابد.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در پی شیوع ویروس کرونا متاسفانه واحدهای صنفی استان واقعا با مشکل مواجه شد، در حالی که کسبه پس از سیل، تحریم‌ و رکود بازار چشم امیدشان به بازار شب عید بود و اجناس زیادی خریداری کرده بودند و حتی بسیاری تسهیلات دریافت کردند، اما با شیوع این بیماری با تعطیلی و مشکل مواجه شدند.

وی افزود: در هر شرایطی بازار خط مقدم مشکلات بوده که انتظار داریم دولت یکسری حمایت‌ها را از کسبه و بازاریان انجام دهد؛ از آنجا که ۸۰ تا ۸۵ درصد واحدهای صنفی ما مستاجر هستند و باید به شهرداری نیز عوارض و مالیات دهند معلوم است که با مشکل مواجه می‌شوند و همین دلایل سبب می‌شود برخی برخلاف میل باطنی کاری انجام دهند که سبب افزایش قیمت و گرانی شود.

 رئیس اتاق اصناف لرستان تصریح کرد: در بحث فعالیت اغذیه فروشان نیز تا ۳۱ اردیبهشت ماه کارشان تعطیل شد و در پی شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیتشان به صورت بیرون بر بوده یعنی در مکان مشتری پذیرش نداشتند و اکنون دو هفته از بازگشایی این واحدها می‌گذرد و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند ولی بنا شده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 وی بیان کرد: در این رابطه با تعزیرات و سازمان صمت هماهنگی‌های لازم انجام شده و درحال بررسی هستند و چنانچه صنوفی رعایت بهداشت نکند برای آن پرونده تشکیل و برخورد می‌شود.

اسبکوه خاطرنشان کرد: برای صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند چندین پرونده تشکیل و به دادگاه ارجاع دادیم؛ در بخش صنف اغذیه فروشان نیز افزایش قیمت داریم، چون قیمت مرغ بالا رفته و افزایش قیمت این صنف امری طبیعی و نرخی بوده که دولت مصوب کرده است.

کد خبر: ۲۷٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha