۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
۱۰ درصد سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اختیار نخبگان است
وزیر آموزش‌ و پرورش:

۱۰ درصد سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اختیار نخبگان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، رضا مرادصحرایی در نشست هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: ۸۶ درصد از ۳ هزار نفر اول کنکور سراسری قبل از مصوبه تأثیر قطعی سوابق تحصیلی از دهک‌های ۹ و ۱۰ جامعه بودند اما امروز با اجرای این مصوبه به عنوان مثال سهم استان سیستان و بلوچستان بیش از ۳ برابر شده است و این نشان از تحقق عدالت آموزشی در اجرای این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی، ابلاغ رئیس جمهور و انتظار او از وزارت آموزش و پرورش است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم سوابق تحصیلی تصریح کرد: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی پایه دوازدهم، سهم ۵۰ درصدی قطعی در پذیرش دانشگاه‌ها دارند.

وی در ادامه، افزود: ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است تا شاهد حضور نخبگان در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم.

صحرایی با اشاره به تصویب نظام‌نامه تربیتی دانش‌آموزان سمپاد در راستای توجه ویژه به تربیت و آموزش در کلاس‌های درس گفت: به منظور کاهش نگرانی دانش‌آموزان و اولیاء، آزمون‌های ورودی به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح تاسیس مدارس عشایری سمپاد به صورت علمی و دقیق بررسی و برای تحقق عدالت آموزشی پیگیری شود.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha