۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
میوه شب عید و خرما ماه رمضان برای تثبیت قیمت‌ها تامین است
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

میوه شب عید و خرما ماه رمضان برای تثبیت قیمت‌ها تامین است

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان برای تثبیت قیمت‌ها در بازار تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه‌ها نداریم.

به گزارش بازار، ایوب فصاحت امروز (چهارشنبه) درباره تامین و توزیع میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان افزود: امسال علاوه بر تامین بازار در کنار این موضوع از بازی تعرفه و عوارض استفاده کردیم تا کنترل قیمت‌ها را عادلانه با نگاه به تولید و هم با نگاه به مصرف‌کننده انجام بدهیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: امسال رئیس جمهوری به جهت شرایطی که تا پایان سال داریم؛ یعنی برگزاری انتخابات در پیش، عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان تاکید کردند که امسال در تامین و عرضه و تثبیت قیمت‌ها در سال جاری به شدت دقت شود.

تامین ۴۰ هزار تن سیب درختی و پرتقال برای شب عید و ماه رمضان
وی تصریح کرد: بنابراین ما امسال در این خصوص کار ویژه‌ای را شروع کردیم، به طوری که نزدیک ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید جهت توزیع آماده شده است و همچنین بیش از ۲۰ هزار تن ذخیره احتیاطی نیز تامین کرده‌ایم که در صورتی که بازار با نوسانی روبرو شد بتوانیم از ذخایر احتیاطی استفاده کنیم.

به گفته فصاحت، در واقع علاوه بر ذخایر فعلی، ذخایر احتیاطی را ایجاد کردیم که می‌تواند تثبیتی که موردنظر رییس جمهوری بود، را تامین کند.

تامین و عرضه خرما به‌منظور تثبیت قیمت‌ها در بازار
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره تامین خرما گفت: امسال در بحث خرما، هم میزان تامین سازمان مرکزی تعاون روستایی را افزایش دادیم و هم تلاش کردیم موضوع به سمتی برود که شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نباشیم.

وی افزود: با تامین خوبی که سازمان مذکور در میوه شب عید و خرما و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی در میزان صادرات کشور دارد، برآورد می‌شود امسال هیچ نوسانی در قیمت میوه و خرما شب عید و سایر کالاهای اساسی که ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز است، نداشته باشیم.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha