۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
اقتصاد لبنان باید متکی به داخل باشد
رهبر جریان مسیحی «المرده»:

اقتصاد لبنان باید متکی به داخل باشد

فرنجیه، رهبر جریان مسیحی المرده گفت: لبنان در مسیر فقر قرار گرفته و این مساله خطرناک است و باید در مساله اقتصاد به توانمندی های داخلی تکیه کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سلیمان فرنجیه، سیاستمدار سرشناس لبنانی و رهبر جریان مسیحی "المرده" این کشور‏ گفت: بحران کنونی لبنان نتیجه بحران‌های ناشی از ساختار اقتصادی موجود طی سالیان متمادی در لبنان است.

وی افزود: فشار کنونی آمریکا به لبنان از طریق صندوق بین المللی پول اعمال می‌شود. آمریکایی‌ها عامل فروپاشی اقتصادی در سوریه و عراق هستند. این سیاست‌های مالی هستند که سبب فروپاشی اقتصادی می‌شوند، اما عوامل دیگری، چون فشار به محور مقاومت و سوریه عامل فروپاشی اقتصادی در این کشورها شد.

این سیاستمدار سرشناس لبنانی تاکید کرد: ما در لبنان به سوی گرسنگی و فقر می‌رویم و این بسیار خطرناک است. همه این مسئولیت را دارند که از رخ دادن جنگی داخلی در لبنان جلوگیری کنند. همچنان که من نمی‌توانم نامم را تغییر دهم من موضع خودم در حمایت از محور مقاومت را تغییر نمی‌دهم. حتی در صورتی که بهای سنگینی پرداخت کنم من از همپیمانان خود دست نخواهم کشید. شخصیت من مبتنی بر ارتباط و تعامل با همه طرف‌ها و گروه‌های سیاسی است.

رهبر جریان مسیحی المرده این کشور تاکید کرد: برای ما مهم نیست که رئیس جمهور چه کسی باشد، اما مهم است که رئیس جمهور لبنان همپیمان مقاومت باشد. سفیر آمریکا در دیدار با بنده خواستار فشار به سوریه شد. آمریکایی‌ها می‌خواستند ما به عنوان اهرم فشارشان در مذاکرات با ایران باشیم اتفاقی که هیچ گاه رخ نداد.

فرنجیه خاطرنشان کرد: در موضوع اقتصادی ما باید به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم چرا که تکیه بر خارج نتیجه‌ای برای ما نخواهد داشت. بعد از انتخابات اخیر‏‏، معادلات سیاسی در لبنان تغییر کرد. آمریکا در تلاش است از طریق مسیحیان لبنان‏، این کشور را تحت فشار قرار دهد.

وی تاکید کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به امنیت سیاسی و اجتماعی به خصوص در طرابلس و عکار داشته باشد. طرابلس جزئی از لبنان است و ما از وحدت لبنان حمایت کرده و می‌کنیم. همین امروز و نه فردا‏، باید روابط با سوریه از سر گرفته شود. سوریه شریان اصلی لبنان است بنابراین باید روابط سیاسی و تجاری لبنان با سوریه در بهترین شرایط باشد.

کد خبر: ۲۷٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha