۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
دستیابی به فناوریهای نوظهور برای رقابت با دنیا ضروری است| حمایت از توسعه محصولات شرکتهای دانش بنیان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

دستیابی به فناوریهای نوظهور برای رقابت با دنیا ضروری است| حمایت از توسعه محصولات شرکتهای دانش بنیان

اصفهان - حق جوی؛رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و اقتصاد دانش‌ بنیان گفت: باید در زمینه دستیابی به فناوری‌های جدید، نوظهور و پیشرفته مانند هوش مصنوعی باید همگام با دنیا گام برداریم.

شقایق حق‌ جوی جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به برگزاری جایزه فناوری نِکست در اصفهان اظهار کرد: دستیابی به فناوری‌ های پیشرفته و نوظهور، شرکت‌ ها و صنعت کشورمان را رقابت‌ پذیر نگه می‌ دارد، در حقیقت در شرایطی تحریمی کشور وجود فناوری‌ های پیشرفته موجب توسعه صادرات و مصون ماندن از تحریم های ناجوانردانه است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دستیابی به فناوری‌های جدید، نوظهور و پیشرفته مانند هوش مصنوعی باید همگام با دنیا گام برداریم چراکه جهان آن را در اختیار ما قرار نخواهد داد، افزود: در این راستا، رویداد «نکست» با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌ های فناور کشور، شناسایی و حمایت از ایده‌ های مبتنی بر فناوری‌ های نوظهور، و گسترش فعالیت‌ های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌ های جدید برگزار می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور جایزه نکست به موضوعات توسعه فناوری شامل «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت»، «اتصال‌ پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست‌ فناوری و زیست مهندسی» تعلق می گیرد که در هر بخش سه طرح برگزیده خواهند شد.

گسترش تولید محصولات فناورانه در کشور و امیدوار شدن نخبگان

وی با بیان اینکه چنین رویدادهایی به گسترش تولید محصولات فناورانه در کشور و امیدوار شدن نخبگان کمک می کند، افزود: نگه داشتن نخبگان در کشور یکی از اهداف رویداد و جایزه ملی نکست است.

حق جوی نکست را از جمله جوایز بسیار مهم در حوزه علم و فناوری برشمرد و بیان کرد: توسعه فناوری در حوزه علم یکی از محورهای مهم است که باید توسط نخبگان دنبال شود، دانشکندان و نخبگان در این مسیر امیدوار می شوند و در این راستا باید شرایط و زیرساختهای لازم برای توسعه تحقیقات آنها فراهم شود تا امیدوارنه در راه دستیابی به محصولات فناورانه گام بردارند.

وی اضافه کرد: به یقین مسائل اقتصادی و اجتماعی و فراهم سازی زیرساختهای رشد علمی در راستای نگه‌ داشتن نخبگان در کشور موثر است و تربیت نیروی انسانی متخصص، فراهم کردن زیرساخت برای گشودن مسیرهای جدید در حوزه علم و فناوری ضروری است گرچه هزینه و زمان کافی می طلبد و باید در این راستا فعالانه تر عمل کنیم.

گفتنی است رویداد ملی «جایزه فناوری نکست»(نوآوری کارآفرینان سرآمد و توسعه) توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست‌ جمهوری برگزار و فردا با اعطای جوایز به برندگان خاتمه می‌یابد.

سه طرح مُنتخب رویداد مذکور در هر محور از رُتبه اول تا سوم به ترتیب «۵۰ میلیارد ریال جایزه و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات» ، «۳۰ میلیارد ریال جایزه و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات» و «۲۰ میلیارد ریال جایزه و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات» دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۲۷۴٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha