۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
آب سد کانی سیب به زودی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

آب سد کانی سیب به زودی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تکمیل فاز دوم سد کانی سیب و حل تملک اراضی به زودی ۶٢٣ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها سازی می‌شود.

به گزارش بازار، علی سلاجقه روز سه شنبه در بازدید از بیست چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: دولت پذیرفت که تامین حقابه اولویت دوم بعد از آب شرب باشد ، بر این اساس قرار شد از سد کانی سیب ۶٠٠ میلیون متر مکعب آب به دریاچه برسد که در یک مرحله ٣٠٠ میلیون متر مکعب رهاسازی شد.

وی ادامه داد: اکنون فاز دوم سد کانی سیب در مراحل پایانی است و امیدواریم بعد از تکمیل آن ۶٢٣ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه برود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه از سدهای دیگر هم آب به سمت دریاچه رها سازی شود گفت: البته به زودی آب از سد چپرآباد هم به دریاچه می رسد.

سلاجقه گفت: ما به رسانه اعتقاد داریم و آنرا به عنوان زیرساخت اصلی حفظ محیط‌زیست کشور تلقی می کنیم و در سازمان محیط‌زیست به روی همیشه به روی رسانه‌ها باز است.

وی افزود: رسانه با ظرفیتی که دارد می تواند مطالبه گر محیط‌زیست باشد و گره گشایی ذهنی و میدانی را در ابعاد مختلف داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام من خودم اهل ارومیه هستم و دقیقا یادم است تقریبا ۱۰ یا ۱۲ سال پیش سدهای رودخانه های مشرف به دریاچه زده شد و دریاچه آبی بهش نرسید و روز به روزآبش کاهش و خشک شد،اطراف دیاچه اون مقع گندم و نخود دیم می کاشتند اما موقعی که این سدها را زدن اومدند تغیر کشت داده و آبیاری قطره ای چغندر کاشتند ویا اطراف شهر نقده ویا مهاباد و بوکان درخت سیب خیلی کم بود ولی چون سد مهاباد و بوکان زده شد همه ی مردم شروع به توسعه و کاشت درخت سیب کردند چون تمامی دولت ها در برنامه ی شان توسعه کشاورزی و ادامه سد سازی را داشتند لذا ۹۰درصد خشک شدن دریاچه مربوط به سد سازی و تغیر کشت و ۱۰درصد آن مربوط به احداث پل میانگذر که موجب انسداد چشمه ها ی زیر دریاچه شد و در آخر هم احداث ویلاها واحداث چاه وایجاد استخر از عوامل آن می توان بر شمرد،